Komunikace ve sloučených zařízeních
Communication devices in the merged
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57776Identifiers
Study Information System: 133061
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Lisnerová, Romana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
KLÍČOVÁ SLOVA Komunikace, komunikační prostředí, interní komunikace, komunikační bariéry, zpětná vazba, naslouchání, sloučený subjektKeywords (English)
KEYWORDS Communication, communication environment, internal communication, communication barriers, feedback, listen, the merged entityZávěrečná bakalářská práce se zabývá komunikací mezi vedoucími pracovníky ve sloučených základních školách a mateřských školách. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé typy komunikace. Především se zaměřuje na interní komunikaci mezi vedoucími pracovníky, zmiňuje bariéry v komunikaci a jejich eliminaci, důležitost poskytování a přijímání zpětné vazby při komunikaci, umění naslouchat a poslouchat, zabývá se druhy porad a zásadami při jejich vedení. V praktické části se závěrečná bakalářská práce snaží zmapovat míru spokojenosti v komunikaci mezi vedoucími pracovníky ve sloučených školách v náchodském a trutnovském regionu pomocí kvantitativního výzkumu. Jedná se o zmapování míry spokojenosti v komunikaci mezi ředitelem školy a vedoucím pracovníkem v mateřské škole.
Final thesis deals with communications between executives in the merged primary schools and kindergartens. The theoretical part deals with various types of communication. Primarily focuses on internal communication among managers, mentions communication barriers and eliminate them, the importance of giving and receiving feedback in communication, ability to listen and obey, dealing with types of programs and policies for their management. In the practical part of the final work seeks to map the degree of satisfaction in communication between executives in the merged schools in Náchod and Trutnov region using quantitative research. This is the mapping degree of satisfaction in communication between the headteacher and senior executive in kindergarten.