Dítě před třetím rokem v rodině a jeslích
Child before the third year in a family and nursery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57618Identifikátory
SIS: 84246
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
adaptace, pozorování, intituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batoleKlíčová slova (anglicky)
adaptation, observation, institution, nursery, family, separation from mother, toddlerV bakalářské práci se zaměřuji na pozorování rozdílů v chování dítěte v rodině a v jeslích. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu rodina, vývoji, funkcím a dnešní podobě rodiny. Neméně důležitou částí práce je prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie a získat informace o možnostech péče o dítě do tří let. Pro praktickou část je stěžejní kazuistika pozorovaného dítěte, která byla vytvořena díky dlouhodobému pozorování v rodině a rozhovoru s matkou. Jako protipól slouží pro porovnání pozorování v jeslích, pozornost jsem zaměřila především na sebeobsluhu, komunikaci dítěte a sociální oblast. Klíčová slova: adaptace, pozorování, instituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batole
I focuse my dissertation on the differences in the behaviour of the child in a family and nursery. In the theoretical part is devoted to the definition of family, its development, function and the present form of the family. Another important part of the work is the study of peculiarities of children under the age of three from the perspective of ontogenetic psychology and get information about possibilities of day care for children under three years. For practical part is main case study of the observed child, wich was created by long- term observation and interview with mother. To compare was used the observation in nursery. I focused primarily on the self-care, communication and social sphere. Key words: adaptation, observation, institution, nursery, family, separation from mother, toddler