Show simple item record

Child before the third year in a family and nursery
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorJirků, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-16T16:21:30Z
dc.date.available2017-05-16T16:21:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57618
dc.description.abstractV bakalářské práci se zaměřuji na pozorování rozdílů v chování dítěte v rodině a v jeslích. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu rodina, vývoji, funkcím a dnešní podobě rodiny. Neméně důležitou částí práce je prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie a získat informace o možnostech péče o dítě do tří let. Pro praktickou část je stěžejní kazuistika pozorovaného dítěte, která byla vytvořena díky dlouhodobému pozorování v rodině a rozhovoru s matkou. Jako protipól slouží pro porovnání pozorování v jeslích, pozornost jsem zaměřila především na sebeobsluhu, komunikaci dítěte a sociální oblast. Klíčová slova: adaptace, pozorování, instituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batolecs_CZ
dc.description.abstractI focuse my dissertation on the differences in the behaviour of the child in a family and nursery. In the theoretical part is devoted to the definition of family, its development, function and the present form of the family. Another important part of the work is the study of peculiarities of children under the age of three from the perspective of ontogenetic psychology and get information about possibilities of day care for children under three years. For practical part is main case study of the observed child, wich was created by long- term observation and interview with mother. To compare was used the observation in nursery. I focused primarily on the self-care, communication and social sphere. Key words: adaptation, observation, institution, nursery, family, separation from mother, toddleren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectpozorovánícs_CZ
dc.subjectintitucecs_CZ
dc.subjectjeslecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectodloučení od matkycs_CZ
dc.subjectbatolecs_CZ
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectobservationen_US
dc.subjectinstitutionen_US
dc.subjectnurseryen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectseparation from motheren_US
dc.subjecttoddleren_US
dc.titleDítě před třetím rokem v rodině a jeslíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-14
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84246
dc.title.translatedChild before the third year in a family and nurseryen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001557574
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV bakalářské práci se zaměřuji na pozorování rozdílů v chování dítěte v rodině a v jeslích. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu rodina, vývoji, funkcím a dnešní podobě rodiny. Neméně důležitou částí práce je prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie a získat informace o možnostech péče o dítě do tří let. Pro praktickou část je stěžejní kazuistika pozorovaného dítěte, která byla vytvořena díky dlouhodobému pozorování v rodině a rozhovoru s matkou. Jako protipól slouží pro porovnání pozorování v jeslích, pozornost jsem zaměřila především na sebeobsluhu, komunikaci dítěte a sociální oblast. Klíčová slova: adaptace, pozorování, instituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batolecs_CZ
uk.abstract.enI focuse my dissertation on the differences in the behaviour of the child in a family and nursery. In the theoretical part is devoted to the definition of family, its development, function and the present form of the family. Another important part of the work is the study of peculiarities of children under the age of three from the perspective of ontogenetic psychology and get information about possibilities of day care for children under three years. For practical part is main case study of the observed child, wich was created by long- term observation and interview with mother. To compare was used the observation in nursery. I focused primarily on the self-care, communication and social sphere. Key words: adaptation, observation, institution, nursery, family, separation from mother, toddleren_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV