Výchovné problémy dětí způsobené rozchodem rodičů a role OSPOD při jejich řešení
Education problems of children could be produced after separation their parents and part of Social authority help them to solve it
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57379Identifikátory
SIS: 105043
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedláčková, Daniela
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
rodina, děti, výchova, rozchod rodičů, psychický vývoj, výchovné problémy, OSPODKlíčová slova (anglicky)
family, children, education, a separation of parents, mental development, educational problems, the Department of Social and Legal Protection of ChildrenDiplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí po rozchodu rodičů. Je zaměřena na skutečnost, jak rodiče zvládají výchovu nezletilých dětí i po tak náročné životní situaci, kterou si všichni členové rodiny prošli. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol. Tato část práce se zaměřuje na téma rodiny, výchovy a problémů vzniklých v rodině v souvislosti s rozpadem rodiny. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s rodiči i s nezletilými dětmi. Rozhovor byl zaměřen na zvládání situace v rodině po rozchodu rodičů, možné dopady rozchodu rodičů na další vývoj nezletilých dětí, případné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení výše uvedených materiálů.
This thesis deals with the education of children after a separation of their parents. It focuses on the fact how the parents handle education of children even after such a difficult situation that all the family members have passed. The theoretical part is divided into five main chapters. This part focuses on family, education and family problems arising in connection with the disintegration of the family. The practical part of the thesis deals with the research itself. Interview and document analysis were chosen as the main research methods. Interview was conducted with parents with underage children. The interview was focused on coping of the situation in the family after the parents' separation, how separation of parents can impact the further development of minor children, child behavioral problems at school or at home. Subsequently, an evaluation of the above materials was made.