Komunikační strategie Pure Jatomi Fitness Platinum pro rok 2014
Communication strategy Pure Platinum Fitness Jatomi 2014
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57354Identifiers
Study Information System: 125492
Collections
- Kvalifikační práce [8749]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingová strategie, komunikační strategie, marketingový mix, marketingové cíle, komunikační mix, health and fitness klubKeywords (English)
marketing strategy, communication strategy, marketing mix, marketing objectives, communication mix, health and fitness clubKOMUNIKAČNÍ STRATEGIE PURE JATOMI FITNESS PLATINUM PRO ROK 2014 Cíle: Hlavním cílem této práce je návrh komunikační strategie pro platinový klub Pure Jatomi Fitness PLATINUM na rok 2014. Tento návrh vychází ze současné aplikované komunikační strategie. Je zaměřen na získávání nových zákazníků a na komunikaci se stávajícími členy, dále přináší návrhy, jak rozvíjet spolupráci se současnými partnery. Metody: V práci byla použita metoda interview a metoda analýzy dokumentů. Metoda interview byla použita při provedení několika rozhovorů s generálním manažerem fitness klubu pro Českou republiku. Metoda analýzy dokumentů byla aplikována při zpracování získaných reklamních materiálů od fitness klubu. Výsledky: Byl sestaven návrh komunikační strategie pro platinový klub Pure Jatomi Fitness PLATINUM pro rok 2014. Návrh přináší nové myšlenky, jak získávat členy nové a ukazuje možné prostředky vedoucí ke zlepšení komunikace se stávajícími členy. Navrhuje nové, moderní komunikační kanály, které by společnost mohla využívat a vymýšlí eventy pro členy, prostřednictvím nichž lze utvářet vztah, který může upevňovat loajalitu členů ke klubu. Klíčová slova: marketingová strategie, komunikační strategie, marketingový mix, marketingové cíle, komunikační mix, health and fitness klub.
COMMUNICATION STRATEGY PURE PLATINUM FITNESS JATOMI 2014 Objectives: The main objective of this work is to design a communication strategy for the platinum club Pure Platinum Fitness Jatomi for the year 2014. This proposal is based on current applied communication strategies. It is focused on acquiring new customers and communication with existing members, also provides suggestions how to develop cooperation with existing partners. Methods: As the methods were used interview and analysis of documents. Interview method was used in the realization of several interviews with the general manager of the fitness club. Analysis of documents was applied in the preparation of advertising material obtained from the fitness club. Results: The proposal of communication strategy for platinum club Pure Platinum Fitness Jatomi for the year 2014 was based. The proposal brings new ideas, how to acquire new members and shows the possible means leading to the improvement of communication with existing members. It proposes a new modern communication channels that the company could use and invents events for members, through which it is possible to build a relationship that can strengthen loyalty of the members to the club. Keywords: marketing strategy, communication strategy, marketing mix, marketing objectives,...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...