Zkušenost rodičů s přechodem jejich dětí na základní školu praktickou
Parent's experience with transition of their children to elementary practical school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57056Identifikátory
SIS: 119326
Katalog UK: 990016235030106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Doubek, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
10. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
přechod na základní školu praktickou, zkušenosti rodičůKlíčová slova (anglicky)
transition to practical school, parent's experienceV diplomové práci se zabývám tématem zkušenost rodičů s přestupem jejich dětí na základní školu praktickou. Text rozděluji na část teoretickou a praktickou. V teoretické se zabývám tématy: rodič a dítě s postižením, zkušenost rodičů se speciálním vzdělávacím systémem, vztah ke škole a k poznání. V empirické části prezentuji vlastní výzkum, který se opírá o kvalitativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů se třemi matkami, jejichž děti studují nebo studovaly na základní škole praktické. V rozhovorech jsem se soustředil na zkušenost se školní docházkou jejich dítěte. Cílem bylo lepší porozumění zkušenosti rodičů, jejichž dítě přešlo z běžné základní školy a na základní školu praktickou. Klíčová slova: Základní škola praktická, zkušenost rodičů, dítě s hendikepem, vztah ke škole
In my thesis I work with main topic which is: parents experiences with their children transition on elementary practical school. My work is devided on practical and theoretical parts. In theoretical part I deal with these topics: parent of a child with a disability, experience of parents with special education system, relationship with the school and the knowlege. I show my own research in the empirical part of my work. I used qualitative research method semi - structured interview with three mothers whose children are studying or have studied at the practise elementary school. I talked to parents about experience with school attendance of their children. The aim of my thesis was to better understad the experiences of parents whose child went from regular basic school to practical basic school. Key words: elementary practical school, parents experience, child with handicap, relationschip with the school
