Making use of ICT for teaching and learning English at lower and upper secondary schools
Využití ICT při výuce a učení angličtiny na 2.stupni ZŠ a SŠ
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56752Identifikátory
SIS: 123876
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Morgan, Craig Alan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ICT, výuka, angličtinaKlíčová slova (anglicky)
ICT, teaching, EnglishBakalářská práce je zaměřena na využití ICT (počítačů a dalších elektronických zařízení) při výuce a studiu angličtiny na 2. stupni ZŠ a SŠ. Je prezentováno užití data projektorů a interaktivních tabulí při hodinách angličtiny. Je prozkoumáváno, jak motivovat studenty k samostudiu angličtiny za použití ICT doma. Pozornost je věnována jak softwarovému, tak hardwarovému hledisku. Dotazníkovým šetřením se zjišťovalo, jestli učitelé používají elektronická zařízení při výuce angličtiny, jak často, jaká zařízení, proč a co si o používání elektronických zařízení při hodinách angličtiny, dle jejich názoru, myslí studenti. Zjistilo se, že většina dotazovaných učitelů angličtiny elektronická zařízení používá alespoň občas. Domnívají se, že studenty takové hodiny více baví a lépe rozumí probírané látce. Audio přehrávače jsou stále nejčastějším elektronickým zařízením používaným při hodinách angličtiny, ale hojně se již také používají např. počítače. Dotazníkovým šetřením mezi studenty angličtiny na gymnáziu se zjišťovalo, jaká elektronická zařízení se používají v hodinách angličtiny a jaký na jejich používání mají studenti názor. Zjistilo se, že studenti preferují používání elektronických zařízení při hodinách angličtiny, takové hodiny je hlavně více baví. Většina studentů má nejradši interaktivní tabule v...
The B.A. thesis is focused on making use of ICT (computers and other electronic devices) for teaching and learning English at lower and upper secondary schools. Making use of data projectors and interactive whiteboards at English lessons is presented. It is researched how to motivate students for the self-study of English at home. Both software and hardware points of view are taken into account. A questionnaire research was conducted to discover whether teachers use electronic devices in English lessons, how often, what devices, why and what in their opinion students think about the usage of electronic devices in English lessons. It was discovered that most of responding teachers use electronic devices at least sometimes. They believe that students enjoy this kind of lessons more and can better understand the subject matter. Audio players are still the most commonly used electronic device in English lessons, however, e.g. computers are used very often nowadays as well. A questionnaire research for students of English at a grammar school discovered what electronic devices are used in English lessons and what the students' opinion on the usage is. It was discovered that students prefer making use of electronic devices in English lessons, they enjoy the lessons more. The majority of the students like...