Komparativní studie komunikační strategie značek Templářské sklepy a Bohemia v letech 2011-12
A comparative study of a communication strategy of brands Templářské sklepy and Bohemia within 2011-2012
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56620Identifikátory
SIS: 125946
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vinařský marketing, komunikační strategie, public relations, identita značky, komparace, reklama, podpora prodeje, značka, produkt, Templářské sklepy Čejkovice, Bohemia SektKlíčová slova (anglicky)
Wine Marketing, Communication Strategy, Public Relations, brand identity, comparison, advertising, sales promotion, brand, product, Templarske sklepy Cejkovice, Bohemia SektBakalářská práce se zabývá vinařským marketingem - jeho teorií a především praxí. A to na příkladu komparativní analýzy dvou marketingově nejaktivnějších konkurentů na českém trhu s víny a šumivými nápoji. Jedná se o značky Templářské sklepy Čejkovice a Bohemia Sekt. Tyto značky jsou v práci nejdříve podrobně analyzovány a poté porovnány, a to z hlediska jejich identity, komunikační historie a marketingových aktivit v letech 2011 - 2012, a také z praktického hlediska vnímání značek spotřebiteli a odborníky. Práce se zaměřuje především na public relations, eventy, tisk, internet, sales promotion a poté na typy komunikace specifické pro konkrétní značku. V rámci analýzy značek jsou v práci také popsány teoretické základy vinařského marketingu a jejich konkrétní využití v praxi. Cílem práce je komparace komunikační strategie těchto dvou konkurentů, její vyhodnocení a případně návrh možných vylepšení v rámci marketingových aktivit. Praktická část, v příloze, se zaměřuje na vnímání obou značek spotřebiteli a odborníky. Výsledky praktické části mají napomoci zjištění benefitů a nedostatků reklamních aktivit značek, jejich oblíbenost mezi spotřebiteli a také rozdíl ve vnímání značek spotřebiteli a odborníky.
This Bachelor Thesis focuses on Winery Marketing - its theory, and especially its use in practice. The major focus is a comparative analysis of two competitors in the Czech wine market - the brands Templarske sklepy Cejkovice and Bohemia Sekt - the most active in domestic wine marketing. These are first described and analyzed in detail and then compared concerning their brand identities, the history of their communication and the actual marketing activities used within the years 2011 and 2012, and also their image in the eyes of customers. This thesis focuses especially on public relations, press, internet, sales promotion and then on the activities specific to each particular brand. Within the analysis some basic theory and practical use of Wine Marketing is also described. The goal of this thesis is a comparison of the communication strategies of these two brands, its evaluation and a proposal for some improvements concerning the respective communication strategies. The practical part, attached below, focuses on the brand perception by wine consumers and wine professionals. The results should help to identify the pros and cons of these brands, their popularity among consumers and the different points of view of consumers and professionals.