dc.contributor.advisor | Ježek, Pavel | |
dc.creator | Hanka, Adam | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:19:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:19:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55967 | |
dc.description.abstract | Realtimové strategie (RTS) jsou velmi populární žánr na poli počítačových her. Bohužel, komerční RTS hry jsou uzavřené a nerozšiřitelné, což znemožňuje jejich důkladné poznání na úrovni zdrojového kódu. V této práci prezentujeme velmi ilustrativní 2D RTS hru založenou na .NET Frameworku s objektově orientovaným návrhem, která je plně rozšiřitelná a publikována jako open-source. Hra podporuje jak single-player, tak i multiplayer mód s možností hry proti počítačovým hráčům, kteří jsou vedeni umělou inteligencí. Systém umělé inteligence je rozšiřitelný pomocí pluginů. Projekt obsahuje budovy a jednotky s jejich vlastní vnitřní umělou inteligencí, která jim umožňuje chovat se (částečně) nezávisle. Nové jednotky a budovy i vnitřní inteligence pro ně mohou být přidávány jako kompilované DLL binární soubory. V tomto projektu dále prezentujeme propracovaný koncept managementu surovin, který umožňuje snadnou rozšiřitelnost sběru, transportu a přeměny surovin. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Real-time strategy (RTS) is a very popular genre of computer games. However, commercial RTS games are closed and not extendable, which prevents the community from investigating RTS games on the source-code level and from tailoring them to their needs. In the thesis, we present an illustrative, extendable open-source 2D RTS computer game for the .NET framework with an object-oriented architecture. It supports both single-player and multiplayer sessions with the possibility to play against computer players run by artificial intelligence. The system of AI is extendable with plug-ins. The project contains entities (buildings and units) with their own artificial intelligence, which enables them to behave as (partially) autonomous agents. New entities and artificial intelligence for them can be added easily through a programmer-friendly interface as compiled DLL files. The project also comprises a developed concept of resource management providing for easy design- extendability of resource gathering, transport and transformation. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | RTS hra | cs_CZ |
dc.subject | realtimová strategie | cs_CZ |
dc.subject | umělá inteligence pro RTS hry | cs_CZ |
dc.subject | multiplayer RTS hry | cs_CZ |
dc.subject | RTS game | en_US |
dc.subject | game engine | en_US |
dc.subject | multiplayer RTS games | en_US |
dc.subject | artificial intelligence for RTS | en_US |
dc.title | Engine for Real-time Strategy (RTS) Games | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-02 | |
dc.description.department | Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
dc.description.department | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 130392 | |
dc.title.translated | Engine pro realtimové stragie (RTS) | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Kit, Michal | |
dc.identifier.aleph | 001620750 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Realtimové strategie (RTS) jsou velmi populární žánr na poli počítačových her. Bohužel, komerční RTS hry jsou uzavřené a nerozšiřitelné, což znemožňuje jejich důkladné poznání na úrovni zdrojového kódu. V této práci prezentujeme velmi ilustrativní 2D RTS hru založenou na .NET Frameworku s objektově orientovaným návrhem, která je plně rozšiřitelná a publikována jako open-source. Hra podporuje jak single-player, tak i multiplayer mód s možností hry proti počítačovým hráčům, kteří jsou vedeni umělou inteligencí. Systém umělé inteligence je rozšiřitelný pomocí pluginů. Projekt obsahuje budovy a jednotky s jejich vlastní vnitřní umělou inteligencí, která jim umožňuje chovat se (částečně) nezávisle. Nové jednotky a budovy i vnitřní inteligence pro ně mohou být přidávány jako kompilované DLL binární soubory. V tomto projektu dále prezentujeme propracovaný koncept managementu surovin, který umožňuje snadnou rozšiřitelnost sběru, transportu a přeměny surovin. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Real-time strategy (RTS) is a very popular genre of computer games. However, commercial RTS games are closed and not extendable, which prevents the community from investigating RTS games on the source-code level and from tailoring them to their needs. In the thesis, we present an illustrative, extendable open-source 2D RTS computer game for the .NET framework with an object-oriented architecture. It supports both single-player and multiplayer sessions with the possibility to play against computer players run by artificial intelligence. The system of AI is extendable with plug-ins. The project contains entities (buildings and units) with their own artificial intelligence, which enables them to behave as (partially) autonomous agents. New entities and artificial intelligence for them can be added easily through a programmer-friendly interface as compiled DLL files. The project also comprises a developed concept of resource management providing for easy design- extendability of resource gathering, transport and transformation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016207500106986 | |