dc.contributor.advisor | Vindušková, Jitka | |
dc.creator | Roučka, Ladislav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T10:28:53Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T10:28:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55604 | |
dc.description.abstract | Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early specialization in sport that is not important in all kind of sport. Finally, the applicants have moved forward to their movement skills. Key words: athletic, physical literacy, students | en_US |
dc.description.abstract | Název práce: Pohybová gramotnost Cíle práce: Aproximace problematiky pohybové gramotnosti, sběr a vyhodnocení dat týkající se povědomí o pohybové gramotnosti, pohybové anamnézy studentů a zhodnocení úrovně atletické gramotnosti na příkladu kontrolních cviků uchazečů. Metoda: Ke sběru dat byly použity dotazníky a byl pořízen videozáznam z přípravných kurzů k následné analýze. Výsledky: Výsledky nekorespondují s naším očekáváním, že studenti mají ucelenou představu o obsahu pohybové gramotnosti ve vztahu ke specifickým dovednostem. Nepovažují ranou specializaci za relevantní faktor pro dosažení vrcholové výkonnosti pro všechny sporty. Skupina uchazečů zaznamenala pokrok v pohybovém projevu za sledované období. Klíčová slova: atletika, pohybová gramotnost, studenti Abstract Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | atletika | cs_CZ |
dc.subject | pohybová gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.subject | athletic | en_US |
dc.subject | physical literacy | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.title | Pohybová gramotnost | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-18 | |
dc.description.department | Atletika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 104497 | |
dc.title.translated | Physical literacy | en_US |
dc.contributor.referee | Čechovská, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001625768 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Secondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Atletika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Secondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Pohybová gramotnost Cíle práce: Aproximace problematiky pohybové gramotnosti, sběr a vyhodnocení dat týkající se povědomí o pohybové gramotnosti, pohybové anamnézy studentů a zhodnocení úrovně atletické gramotnosti na příkladu kontrolních cviků uchazečů. Metoda: Ke sběru dat byly použity dotazníky a byl pořízen videozáznam z přípravných kurzů k následné analýze. Výsledky: Výsledky nekorespondují s naším očekáváním, že studenti mají ucelenou představu o obsahu pohybové gramotnosti ve vztahu ke specifickým dovednostem. Nepovažují ranou specializaci za relevantní faktor pro dosažení vrcholové výkonnosti pro všechny sporty. Skupina uchazečů zaznamenala pokrok v pohybovém projevu za sledované období. Klíčová slova: atletika, pohybová gramotnost, studenti Abstract Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early specialization in sport that is not important in all kind of sport. Finally, the applicants have moved forward to their movement skills. Key words: athletic, physical literacy, students | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletika | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016257680106986 | |