Pohybová gramotnost
Physical literacy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55604Identifikátory
SIS: 104497
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čechovská, Irena
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
18. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
atletika, pohybová gramotnost, studentiKlíčová slova (anglicky)
athletic, physical literacy, studentsNázev práce: Pohybová gramotnost Cíle práce: Aproximace problematiky pohybové gramotnosti, sběr a vyhodnocení dat týkající se povědomí o pohybové gramotnosti, pohybové anamnézy studentů a zhodnocení úrovně atletické gramotnosti na příkladu kontrolních cviků uchazečů. Metoda: Ke sběru dat byly použity dotazníky a byl pořízen videozáznam z přípravných kurzů k následné analýze. Výsledky: Výsledky nekorespondují s naším očekáváním, že studenti mají ucelenou představu o obsahu pohybové gramotnosti ve vztahu ke specifickým dovednostem. Nepovažují ranou specializaci za relevantní faktor pro dosažení vrcholové výkonnosti pro všechny sporty. Skupina uchazečů zaznamenala pokrok v pohybovém projevu za sledované období. Klíčová slova: atletika, pohybová gramotnost, studenti Abstract Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early...
Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early specialization in sport that is not important in all kind of sport. Finally, the applicants have moved forward to their movement skills. Key words: athletic, physical literacy, students