Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek"
The marketing communication of the city Terezin and its project named "Terezin - revitalization of historical sights"
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54995Identifiers
Study Information System: 125935
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Bednařík, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Město Terezín, Projekt Oživení památek Terezína, Terezín - město změny, marketingová komunikace města, cestovní ruch, turismusKeywords (English)
City of Terezín, Project of the Terezin's sights revitalization, Terezin - city of change, marketing communication of the city, travel industry, tourismPředmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek" je deskripce a analýza komunikačních aktivit města Terezín a zároveň projektu "Terezín-oživení historických památek". Na projekt byla městu v roce 2010 poskytnuta půlmiliardová dotace z fondů EU a jeho vývoj bude mít vliv na budoucí podobu cestovního ruchu Terezína. Cílem bylo zmapovat současnou podobu marketingové komunikace města a také Památníku Terezín, který má na starost podstatnou část místních památek včetně jejich propagace. Na základě odborných zdrojů, vlastního výzkumu a dotazníkového šetření byl marketingový mix pevnosti Terezín jako celku podroben kritice a byla navržena doporučení. Ta vycházejí ze skutečnosti, že Terezín aktuálně pracuje na obnově a rozvoji místních turistických tras a atraktivit, jejichž komunikační aktivity jsou teprve připravovány.
The subject of this bachelor thesis on the topic of Marketing communication of the city Terezín and its project named "Terezín - revitalization of historical sights" is a description and analysis of communication activities of the City of Terezín and its project "Terezín - revitalization of historical sights". In 2010 the city has received a grant worth over 500 million from the EU and its development will affect the future shape of tourism in Terezín. The aim of this thesis was to map the current form of marketing communication of the city and of the Terezín Memorial, which is responsible for a significant part of the local sights, including their promotion. On the basis of expert resources, my own research and performed survey the marketing mix of the fortress Terezín as a whole was subjected to criticism and recommendations were proposed. Those are based on the fact that Terezín is currently working on the reconstruction and development of local hiking trails and attractions and the communication activities are still only being prepared.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Praktikování židovských svátků v Terezíně
Defence status: DEFENDEDZunová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 2. 9. 2014Bakalářská práce Praktikování židovských svátků v Terezíně pojednává o židovské otázce v první polovině dvacátého století s důrazem na válečná léta druhé světové války. V počáteční fázi své práce se věnuji vývoji Židů na ... -
Výchova v terezínském ghettu (na základě analýzy časopisů vydávaných dětmi)
Defence status: DEFENDEDVavrová, Věra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 13. 6. 2016Tato bakalářská práce se zabývá tématem výchovy a vzdělávání židovských dětí v terezínském ghettu v období Protektorátu Čechy a Morava. Je zaměřena na to, jakým způsobem se odráží výsledky působení terezínských vychovatelů ... -
Terezínská pedagogika
Defence status: DEFENDEDLepšová, Miloslava (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 19. 5. 2011