Marketing a reklama v zábavním průmyslu
Marketing and advertisment in the entertainment idustry
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53922Identifiers
Study Information System: 128525
Collections
- Kvalifikační práce [23774]
Author
Advisor
Referee
Loužek, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology with Economics
Department
Department of Sociology
Date of defense
4. 2. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, reklama, filmový průmyslKeywords (English)
marketing, advertisement, movie industryTato bakalářské práce se zaměřuje na marketing a reklamu v zábavním průmyslu. V teoretické části tato práce nejprve nastiňuje základní poznatky marketingu a následně se věnuje teorii reklamy. V analytické části pak tato práce představuje marketing v zábavním průmyslu na příkladu průmyslu filmového. Rozebírá kritéria, podle kterých je možno hodnotit úspěšnost filmů, a následně analyzuje, jaké faktory pak úspěch filmů ovlivňují. Nakonec tato práce zkoumá reklamu v odvětví filmového průmyslu.
This bachelor thesis focuses on marketing and advertisement in entertainment industry. In theoretical part the work initially outlines basic marketing knowledge and after that attends to the theory of advertisement. In analytical part the work introduces marketing in entertainment industry on the example of movie industry. It examines movie success criteria, and afterwards analyzes, which factors affect the success of the movies. Finally, this work researches advertisement in movie industry.