Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let
Dance and movement education of children aged 3 to 5 years
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53892Identifikátory
SIS: 128808
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Viléma
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Gymnastika
Datum obhajoby
3. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věkKlíčová slova (anglicky)
dance, movement, motor and psychological development, preschool ageNázev: Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let Cílem práce je na základě literární rešerše vytvořit soubor cvičení podporujících taneční výchovu dětí ve věku od 3 do 5 let. Práce je určena pro začínající taneční pedagogy, kterým pomůže správně utřídit a metodicky uspořádat jednotlivé taneční prvky a pohyby do vzdělávacího programu. Dílčím úkolem je v praxi ověřit vytvořený soubor cvičení se skupinou dětí uvedeného věku. Ke zpracování výsledků je použita metoda zúčastněného pozorování. Vytvořený soubor cvičení je aplikován u předškolních dětí z Taneční školy Stardance Chomutov. V předchozím období probíhala jeden rok taneční příprava jedenkrát týdne. Připravený program byl realizován po dobu dvou měsíců prázdnin třikrát týdně. Na základě pozorování a reakcí dětí na každé cvičební lekci byla provedena úprava obsahu programu podle aktuálních podmínek. Výsledkem se stalo zpracování reflexe pro každé jednotlivé cvičení. Klíčová slova: tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věk
Title: Dance and movement education of children aged 3 to 5 years The objective of this thesis is the creation a series of exercises supporting dance education of children from 3 to 5 years based on literary research. The thesis is designed for dance teachers whom it is intended to help to clarify and organize each dance element and moves correctly in the educational program. A sub-task is practical verification of created series of exercises with children with a group of children that age. For processing of this thesis is used a practical observation method. Created a set of exercises is applied in preschool children from dance school Stardance Chomutov. In the previous period under dance training one year once a week. Prepared program was implemented over a period of two months vacations three times a week. Based on observation and reactions of children on each lesson was an adjustment program content according to the current conditions. The result became process reflection for each exercise. Keywords: dance, movement, motor and psychological development, preschool