Zobrazit minimální záznam

Time Accessibility On Rail In The Czechoslovak Republic In 1937
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorVršecký, Martin
dc.date.accessioned2017-05-15T19:23:26Z
dc.date.available2017-05-15T19:23:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53042
dc.description.abstractČasová dostupnost po železnici v Československé republice v roce 1937 Abstrakt Bakalářská práce analyzuje dostupnost hlavního města, zemských středisek a zábývá se výpočtem hypotetických správních středisek zemí v Československé republice při využití železniční dopravy v roce 1937. Dopravní dostupnost je vyjádřená jako čas strávený dojížďkou z bodu vyjížďky do cíle (střediska) na základě zvolené typologie tratí. Stěžejními daty jsou digitalizovaný mapový podklad pro železniční infrastrukturu, na které byla provozována osobní železniční doprava, a platný jízdní řád Československých státních drah pro sezónu 1937. Pomocí kartografického nástroje Network Analyst v softwaru ArcGIS 10.0 byla určena časová dopravní dostupnost pro jednotlivá sídla politických okresů v rámci Československa a v rámci vyšších správních celků - zemí. Následně proběhl výpočet hypotetických ideálně dostupných středisek jednotlivých zemí v ČSR a i celé republiky na základě kumulované časové dostupnosti ze sídel politických okresů. Klíčová slova: Dopravní uzel - Dopravní dostupnost - GIS - Network Analyst - Regionální rozdílycs_CZ
dc.description.abstractTime Accessibility On Rail In The Czechoslovak Republic In 1937 Abstract The Bachelor thesis analyzes accessibility of capital city as well as country centers and deals with calculation of hypothetical administrative centers of countries in the Czechoslovak Republic using rail transport in 1937. Transport accessibility is defined as time spent commuting from starting point to final destination (center) pursuant to selected typology of railway track. Basic data are digitized maps of railway infrastructure used for operation of passenger rail services and valid timetable of the Czechoslovak State Railways in year 1937. Using cartographic tool Network Analyst running in ArcGIS 10.0 software transport time accessibility for all centres of political districts existing within the countries of the Czechoslovakia as well as centers of higher administrative units - countries was determined. Subsequently calculation of hypothetical centres optimally accessable for all countries within the Czechoslovak Republic as well as center of republic as whole was performed pursuant to cumulative time accessibility from centre of political districts. Key words: Accessibility - GIS - Intersection - Network Analyst - Regional Differencesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectDopravní uzel - Dopravní dostupnost - GIS - Network Analyst - Regionální rozdílycs_CZ
dc.subjectAccessibility - GIS - Intersection - Network Analyst - Regional Differencesen_US
dc.titleČasová dostupnost po železnici v Československé republice v roce 1937cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131804
dc.title.translatedTime Accessibility On Rail In The Czechoslovak Republic In 1937en_US
dc.contributor.refereeChmelík, Jakub
dc.identifier.aleph001601362
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography and Cartographyen_US
thesis.degree.disciplineGeografie a kartografiecs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie a kartografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography and Cartographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csČasová dostupnost po železnici v Československé republice v roce 1937 Abstrakt Bakalářská práce analyzuje dostupnost hlavního města, zemských středisek a zábývá se výpočtem hypotetických správních středisek zemí v Československé republice při využití železniční dopravy v roce 1937. Dopravní dostupnost je vyjádřená jako čas strávený dojížďkou z bodu vyjížďky do cíle (střediska) na základě zvolené typologie tratí. Stěžejními daty jsou digitalizovaný mapový podklad pro železniční infrastrukturu, na které byla provozována osobní železniční doprava, a platný jízdní řád Československých státních drah pro sezónu 1937. Pomocí kartografického nástroje Network Analyst v softwaru ArcGIS 10.0 byla určena časová dopravní dostupnost pro jednotlivá sídla politických okresů v rámci Československa a v rámci vyšších správních celků - zemí. Následně proběhl výpočet hypotetických ideálně dostupných středisek jednotlivých zemí v ČSR a i celé republiky na základě kumulované časové dostupnosti ze sídel politických okresů. Klíčová slova: Dopravní uzel - Dopravní dostupnost - GIS - Network Analyst - Regionální rozdílycs_CZ
uk.abstract.enTime Accessibility On Rail In The Czechoslovak Republic In 1937 Abstract The Bachelor thesis analyzes accessibility of capital city as well as country centers and deals with calculation of hypothetical administrative centers of countries in the Czechoslovak Republic using rail transport in 1937. Transport accessibility is defined as time spent commuting from starting point to final destination (center) pursuant to selected typology of railway track. Basic data are digitized maps of railway infrastructure used for operation of passenger rail services and valid timetable of the Czechoslovak State Railways in year 1937. Using cartographic tool Network Analyst running in ArcGIS 10.0 software transport time accessibility for all centres of political districts existing within the countries of the Czechoslovakia as well as centers of higher administrative units - countries was determined. Subsequently calculation of hypothetical centres optimally accessable for all countries within the Czechoslovak Republic as well as center of republic as whole was performed pursuant to cumulative time accessibility from centre of political districts. Key words: Accessibility - GIS - Intersection - Network Analyst - Regional Differencesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990016013620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV