dc.contributor.advisor | Pacovská, Jasňa | |
dc.creator | Machková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T18:04:16Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T18:04:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/52736 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zakládá na teoretických poznatcích z vývojové psychologie se zaměřením na období adolescence. Cílem práce je popsání specifických rysů adolescence jakožto svébytné vývojové etapy, která s sebou přináší typické chování a typické komunikační rysy projevující se zejména v oblasti lexika. Vedle charakteristiky intelektuálního vývoje se práce zaměřuje na analýzu jazyka, na specifičnost komunikačních norem dané subkultury. Teoretická východiska jsou v práci ověřena empirickým výzkumem, a to vyhodnocením dotazníku i analýzou auditivních nahrávek, videonahrávek a písemné komunikace adolescentů. Závěr práce akcentuje relevanci pojmu subkultura mládeže se zjištěním, že atributem současné mládeže je specifické lexikum, které utužuje vrstevnické vztahy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is based on theoretical findings in the area of developmental psychology and focuses on the period of adolescence. The aim of the thesis is the description of specific features of adolescence as a developmental period typically associated with certain types of behaviour and typical language usage, mainly in the area of vocabulary. The thesis aims at linking description of intellectual development with linguistic alasysis to specify norms of communication within the youth subculture. Theoretical claims are verified by data from empirical research in the form of a survey and linguistic analyses of both audio and video recordings and samples of written communication between adolescents. The thesis accentuates the term youth subculture and puts forward that one of its main characteristics is a specific area of vocabulary which helps to strengthen peer relationships. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | subkultura mládeže | cs_CZ |
dc.subject | vrstevnické vztahy | cs_CZ |
dc.subject | lexikum mládeže | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | youth subculture | en_US |
dc.subject | peer relationships | en_US |
dc.subject | adolescent's lexicon | en_US |
dc.title | Specifické rysy chování a komunikace adolescentů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-17 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108574 | |
dc.title.translated | Special Attributes of Adolescent Behaviour and Communication | en_US |
dc.contributor.referee | Vaňková, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001651139 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hispanian Studies - Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Hispanistika - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hispanistika - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Hispanian Studies - Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zakládá na teoretických poznatcích z vývojové psychologie se zaměřením na období adolescence. Cílem práce je popsání specifických rysů adolescence jakožto svébytné vývojové etapy, která s sebou přináší typické chování a typické komunikační rysy projevující se zejména v oblasti lexika. Vedle charakteristiky intelektuálního vývoje se práce zaměřuje na analýzu jazyka, na specifičnost komunikačních norem dané subkultury. Teoretická východiska jsou v práci ověřena empirickým výzkumem, a to vyhodnocením dotazníku i analýzou auditivních nahrávek, videonahrávek a písemné komunikace adolescentů. Závěr práce akcentuje relevanci pojmu subkultura mládeže se zjištěním, že atributem současné mládeže je specifické lexikum, které utužuje vrstevnické vztahy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is based on theoretical findings in the area of developmental psychology and focuses on the period of adolescence. The aim of the thesis is the description of specific features of adolescence as a developmental period typically associated with certain types of behaviour and typical language usage, mainly in the area of vocabulary. The thesis aims at linking description of intellectual development with linguistic alasysis to specify norms of communication within the youth subculture. Theoretical claims are verified by data from empirical research in the form of a survey and linguistic analyses of both audio and video recordings and samples of written communication between adolescents. The thesis accentuates the term youth subculture and puts forward that one of its main characteristics is a specific area of vocabulary which helps to strengthen peer relationships. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016511390106986 | |