Didactic Perspective on Intersonorant Voicing
Didaktický pohled na mezisonorantní znělost
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52397Identifiers
Study Information System: 132149
Collections
- Kvalifikační práce [19350]
Author
Advisor
Referee
Bojarová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Czech Language Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
mezisonorantní znělost, česká angličtina, integrace, fonemické uvědoměníKeywords (English)
inter-sonorant voicing, Czech English, integration, phonemic awarenessTato bakalářská práce má za cíl komplexně analyzovat jev nazývající se mezisonorantní znělost, který se často vyskytuje v mluvě českých studentů angličtiny. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis a vysvětlení tohoto problému v kontextu negativního transferu z mateřského jazyka studentů. Praktická část obsahuje kompletní seznam slov, kde se mezisonorantní znělost může vyskytovat a popisuje metodu výběru těchto slov. Nakonec jsou výsledky aplikovány na vytvoření učebních materiálů. KLÍČOVÁ SLOVA mezisonorantní znělost, česká angličtina, integrace, fonemické uvědomění
This thesis aims at a comprehensive analysis of the phenomenon called inter-sonorant voicing which frequently occurs in the speech of Czech learners of English. The theoretical part focuses on a general description and explanation of this problem in the context of the negative interference from learners' mother tongue. The practical part contains a complete list of words prone to inter-sonorant voicing and describes the method of selection of these words. Finally, the results of this analysis were applied in creating teaching materials. KEY WORDS inter-sonorant voicing, Czech English, integration, phonemic awareness