Harmonizace osobního a pracovního života ve školství
Work-life balance in schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52278Identifikátory
SIS: 134990
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kitzberger, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce se zabývá tématem slaďování osobního a pracovního života zaměstnanců škol. Práce je rozdělena na dvě části. V první části je dané téma zpracované po teoretické stránce a zabývá se významem slaďování pro život jednotlivce, principy a možnostmi implementace do personální politiky organizace. Dále popisuje možná opatření slaďování osobního a pracovního života. Podrobněji jsou zde popsané flexibilní pracovní úvazky jako nejčastější forma slaďování. Zmíněna je zde situace "slaďování" v České republice, zvláště pak ve školství. Praktická část je tvořena empirickou studií, která byla provedena na základě výzkumu za použití dotazníku. Získaná data byla analyzována pomocí výsledků dotazníků získaných od vedoucích pedagogických pracovníků. V závěru byly zjištěné údaje porovnány s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA: slaďování osobního a pracovního života, nerovnováha, principy slaďování, personální politika
This thesis deals with the theme of personal and working life balance of school employees. The thesis is divided into two parts. The first part covers the topic from theoretical point of view dealing with an importace of aligning of individual's life, principles and possibilities of implementation into HR policies of the organization. It also describes potential balancing measures for their personal and professional life. In more detail are described flexible working arrangements as the most common form of balancing. Mentioned situation here is balancing in the Czech Republic, especially in education. The second, practical part consists of an empirical study, which was based on research using a questionnaire. The data were analyzed using the results of questionnaires completed by senior teaching staff. At the end of the survey data were compared with the main research question and subsequently evaluated. KEYWORDS: balance their personal and professional life imbalance, the principles of reconciliation, personnel (HR) policy