Porovnání vstupu komerčních televizí TV Nova (1993/1994) a TV Barrandov (2008/2009) na televizní trh z hlediska marketingové podpory
Comparison of the entry of comercial TV Nova (1993/1994) and TV Barrandov (2008/2009)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52193Identifikátory
SIS: 137243
Katalog UK: 990016182090106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18449]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Média, televize, transformace, privatizace, digitalizace, marketing, reklamaKlíčová slova (anglicky)
Media, Television, Transformation, Privatization, Digitalization, Marketing, AdvertisementPráce se zabývá porovnáním komerčních televizí Nova a Barrandov v rámci jejich vstupu na televizní trh z hlediska historické, ekonomické a především marketingové perspektivy. Průzkum byl zaměřen na časové období vstupu obou médií na televizní trh - vždy přibližně 1 rok před vstupem a 1 rok po vstupu. TV Nova v letech 1993 - 1994 a TV Barrandov v letech 2008 - 2009. Tato časová rozmezí byla vybrána proto, že nejvíce rozhodovala o dalším vývoji obou televizí. Výběr obou televizí byl zvolen s ohledem na důležité etapy (éry) vývoje televizního trhu, během kterých bylo možné zkoumat hodnotné odlišnosti. Vstup televize Nova spadal do éry transformace a privatizace českých médií. Televize Nova byla prvním komerčním televizním médiem plnoformátového typu nejen v České republice, ale i v celé postkomunistické Evropě. Vstup televize Barrandov spadal do éry digitalizace televizního vysílání. Tato televize tak byla první televizí plnoformátového typu v éře digitalizace. Práce se snaží nalézt odpovědi především na to, zda jiné podmínky, které stály za vstupem obou médií na televizní trh, generovaly odlišnosti v použití marketingových prostředků. Dále pak zda rozdíl úrovně televizního trhu měl rozhodující vliv na vstup obou televizí i následný vývoj.
The work presents a comparison of commercial channels TV Nova and TV Barrandov in terms of historical, economical and marketing perspectives during their entry into the television market. The survey focused on the time period of two media entry to the TV market - at about one year before and one year after the entry. TV Nova in the years 1993 - 1994 and TV Barrandov in the years 2008 - 2009. These time periods influenced late development of both TV channels. Both TV channels were chosen regarding to the important stages (eras) of the television market development during which was possible to examine the valuable differences. The Entry of TV Nova belonged to the era of transformation and privatization of the Czech media. TV Nova was the first commercial TV channel of the full format type not only in Czech Republic but in all post-communist Europe. The Entry of TV Barrandov belonged to the era of TV digitalization. This TV channel was the first full format in the era of digitalization. The work tries to find answers if different conditions of entry caused usage of different marketing tools. Furthermore, if the differences of television markets influenced later developments of both TV channels.