Jazyk a styl reklamy (srovnání reklamy 80. let 20. století a současné reklamy v tištěných denících)
Language and style of the advertisement
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52176Identifikátory
SIS: 105203
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kraus, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
denní tisk, inzerát, jazyk reklamy, noviny, reklama, reklamní text, tištěná reklama, noviny, styl reklamyKlíčová slova (anglicky)
daily press, advertisement, advertising language, newspaper, advertising, ad, advertising texts, print advertising, advertising styleDiplomová práce analyzuje reklamu uveřejněnou ve třech vybraných celostátních tištěných denících a jednom týdeníku. Zaměřuje se zejména na období posledních třiceti let (srovnání 80. let 20. století, 90. let 20. století a období po roce 2000). Snaží se o zachycení změn, ke kterým došlo během těchto období ve zpracování reklamních textů v tematické, jazykové a stylové rovině. Práce sleduje na vybraném vzorku reklamních textů nejčastější principy tvorby a srovnává je s již vědecky podloženými fakty z odborné literatury věnující se jazyku reklamy. Jazyk reklamy se totiž v závislosti na měnící se společnosti a jejích hodnotách neustále vyvíjí. Rok 1989 znamenal nejen změnu politických a společenských poměrů v naší zemi, ale umožnil přístup zahraničnímu kapitálu na český trh a zvýšení konkurence, na což reklama reagovala obrovským rozvojem. Reklama se již nemohla spoléhat pouze na informativní funkci, ale musela rozvinout i funkce další, zejména atrakční a persvazivní. Diplomová práce analyzuje reklamní texty v rámci dvou částí. První část tematická se zaměřuje na texty z hlediska jejich formální stránky (velikost a pozice reklamy v tisku, barevné zobrazení, grafická podoba a druhy reklam). Vzhledem k tomu, že během vývoje nabývá na objemu komerční reklama, zejména ta je pak podrobena jazykové analýze ve druhé části.
The thesis analyzes the advertisement that was published in three selected national newspapers and a weekly magazine. It focuses on the period last thirty years (comparison with the 80`s of the 20th century, the 90`s of the 20th century and the period after 2000). It is trying to show changes that occurred during the processing period of advertising texts in thematic, language and style area. The thesis concentrates on the selected sample of advertising texts and as well the most common principles of creation, it compares with scientifically based facts from reference book relating to advertising language. Advertising language is based on the changing society and its value which is constantly in progress. The year 1989 symbolized not only the changing political and social conditions in our country but also allowed the access of foreign capital onto the Czech market and its increase in competition that the advertisement responded with huge development. The advertisement could no longer rely on the information but it had to develop more features like the attraction and persuasive function. The thesis divides the advertising into two main parts. The first thematic part focuses on the texts from the point of their formal aspects (e.g. size and position of advertising in newspaper, colorful scheme, graphic...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vnímání srovnávací reklamy v českém prostředí
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLesáková, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 16. 6. 2021Bakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. ... -
Cenové prostředí mediálního trhu OOH reklamy v České republice
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOVotruba, Daniel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 24. 6. 2021Tato diplomová práce se zabývá analýzou cenového prostředí mediálního trhu OOH reklamy v České republice. V teoretické části se blíže představuje koncept nejen marketingu a marketingové komunikace, zároveň se také dotýká ... -
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 16. 6. 2015Jazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je ...