PR podpora dobrovolného dárcovství krve v ČR v období 2008-11
PR of the blood donation in the Czech republic in years 2008-2011
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50946Identifiers
Study Information System: 111294
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
26. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Public relations, dobrovolné dárcovství krve, etika, HC SpartaKeywords (English)
Public relations, voluntary blood donation, ethics, HC SpartaCílem bakalářské práce je předložit fakta o dobrovolném bezplatném dárcovství krve v České republice, a to hlavně z prizmatu jeho public relations propagace. Public relations aktivity určitých subjektů jsou podrobeny kritické reflexi a vzhledem k tomu, že jich není mnoho, tak je výzkum obohacen také o další příklady propagace dobrovolného dárcovství krve z marketingového spektra . V práci jsou uvedeny příklady různých forem darování krve a krevních částí, konkrétně plné krve a krevní plazmy. Obě formy dárcovství jsou propagovány určitými formami reklamy. Velká část je věnována kampani Sparťanská krev, jakožto nejkomplexnějšímu a proto nejúčinnějšímu příkladu propagace dobrovolného a bezplatného dárcovství krve u nás.
The aim of the undergraduate thesis is to focus on the voluntary blood donation from the view of the public relations propagation. Public relations activities of certain subjects are being critically analysed. There are also other examples of voluntary blood donation promotion described, as there is actually not enough public relations activity in this sector. There are described various forms of blood donation such as full blood donation and the blood plasma one. Both forms of donations are promoted in certain ways. Considerate part of the work is dedicated to the campaign called The Spartan blood, which is the project of Czech hockey team Sparta Praha to promote voluntary blood donation. This seems to be effective thanks to its consistency and extensiveness, so a deeper research is conducted.