Show simple item record

PR of the blood donation in the Czech republic in years 2008-2011
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorSpustová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T19:32:51Z
dc.date.available2017-05-08T19:32:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50946
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je předložit fakta o dobrovolném bezplatném dárcovství krve v České republice, a to hlavně z prizmatu jeho public relations propagace. Public relations aktivity určitých subjektů jsou podrobeny kritické reflexi a vzhledem k tomu, že jich není mnoho, tak je výzkum obohacen také o další příklady propagace dobrovolného dárcovství krve z marketingového spektra . V práci jsou uvedeny příklady různých forem darování krve a krevních částí, konkrétně plné krve a krevní plazmy. Obě formy dárcovství jsou propagovány určitými formami reklamy. Velká část je věnována kampani Sparťanská krev, jakožto nejkomplexnějšímu a proto nejúčinnějšímu příkladu propagace dobrovolného a bezplatného dárcovství krve u nás.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the undergraduate thesis is to focus on the voluntary blood donation from the view of the public relations propagation. Public relations activities of certain subjects are being critically analysed. There are also other examples of voluntary blood donation promotion described, as there is actually not enough public relations activity in this sector. There are described various forms of blood donation such as full blood donation and the blood plasma one. Both forms of donations are promoted in certain ways. Considerate part of the work is dedicated to the campaign called The Spartan blood, which is the project of Czech hockey team Sparta Praha to promote voluntary blood donation. This seems to be effective thanks to its consistency and extensiveness, so a deeper research is conducted.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPublic relationscs_CZ
dc.subjectdobrovolné dárcovství krvecs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectHC Spartacs_CZ
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectvoluntary blood donationen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectHC Spartaen_US
dc.titlePR podpora dobrovolného dárcovství krve v ČR v období 2008-11cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-26
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111294
dc.title.translatedPR of the blood donation in the Czech republic in years 2008-2011en_US
dc.contributor.refereeJežek, Jiří
dc.identifier.aleph001493428
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je předložit fakta o dobrovolném bezplatném dárcovství krve v České republice, a to hlavně z prizmatu jeho public relations propagace. Public relations aktivity určitých subjektů jsou podrobeny kritické reflexi a vzhledem k tomu, že jich není mnoho, tak je výzkum obohacen také o další příklady propagace dobrovolného dárcovství krve z marketingového spektra . V práci jsou uvedeny příklady různých forem darování krve a krevních částí, konkrétně plné krve a krevní plazmy. Obě formy dárcovství jsou propagovány určitými formami reklamy. Velká část je věnována kampani Sparťanská krev, jakožto nejkomplexnějšímu a proto nejúčinnějšímu příkladu propagace dobrovolného a bezplatného dárcovství krve u nás.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the undergraduate thesis is to focus on the voluntary blood donation from the view of the public relations propagation. Public relations activities of certain subjects are being critically analysed. There are also other examples of voluntary blood donation promotion described, as there is actually not enough public relations activity in this sector. There are described various forms of blood donation such as full blood donation and the blood plasma one. Both forms of donations are promoted in certain ways. Considerate part of the work is dedicated to the campaign called The Spartan blood, which is the project of Czech hockey team Sparta Praha to promote voluntary blood donation. This seems to be effective thanks to its consistency and extensiveness, so a deeper research is conducted.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV