Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
Arimaa challenge - comparission study of MCTS versus alpha-beta methods
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50624Identifikátory
SIS: 105646
Kolekce
- Kvalifikační práce [11217]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hric, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Arimaa, Monte Carlo Tree Search, alpha, beta, abstraktní strategická hraKlíčová slova (anglicky)
Arimaa, Monte Carlo Tree Search, alpha, beta, abstract strategy gameVe světě šachových programů je považováno AlphaBeta prohledávání za nejvíce úspěšné, na druhou stranu ve světě Go je to Monte Carlo Tree Search. Hra Arimaa je podobná jak Go tak šachům, ale zatím se nestalo, že by se objevil úspěšný hrající program používající Monte Carlo Tree Search. Hlavním úkolem této práce je porovnat schopnosti Monte Carlo Tree Search a AlphaBeta prohledávání, když oba algoritmy budou používat stejnou ohodnocovací funkci.
In the world of chess programming the most successful algorithm for game tree search is considered AlphaBeta search, however in game of Go it is Monte Carlo Tree Search. The game of Arimaa has similarities with both Go and Chess, but there has been no successful program using Monte Carlo Tree Search so far. The main goal of this thesis is to compare capabilities given by Monte Carlo Tree Search algorithm and AlphaBeta search, both having the same evaluation function, in the game of Arimaa.