Zobrazit minimální záznam

Analysis of the impact of subliminal signals and priming effect in information processing
dc.contributor.advisorFonferová, Ľudmila
dc.creatorŠafránek, Vojtěch
dc.date.accessioned2020-08-22T07:25:07Z
dc.date.available2020-08-22T07:25:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50338
dc.description.abstractPráce pojednává o možnostech podprahového vlivu na lidskou mysl. V první části jsou vysvětleny související pojmy z kognitivní psychologie, práh vědomí a smyslový práh s ohledem na tématiku. V dalších kapitolách je objasněno fungování podprahového vnímání, podprahové podněty jsou primárně rozděleny na audiální a vizuální. Ty jsou následovány výčtem a popisem experimentů či příkladů z praxe a běžného života od starověkého Řecka po současnost. Další kapitola pojednává o primingu a příkladech jeho využití. Poté je popsán princip podprahových reklam a product placementu a jejich místo v legislativě v českém prostředí; opět je vše doloženo mnohými příklady. Na samém konci práce se autor subjektivně pozastavuje nad celkovou situací a snaží se ji zhodnotit.cs_CZ
dc.description.abstractThe work is about possibilities of subliminal influence on the human mind. The first section explains the basic concepts of cognitive psychology, which is related to subliminal perception, threshold of consciousness and sensory threshold, with regard to the theme. In subsequent chapters is explained the operation of subliminal perception, subliminal stimuli are primarily divided into audible and visual. These are followed by a list and description of experiments and examples from practice and everyday life from ancient Greece to the present. The next chapter is about priming and examples of its use. After the principle of subliminal advertising and product placement is described and their place in legislation in the Czech republic; everything is documented by many examples. At the end of the work, the author demurs to the overall situation and tries to evaluate it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpodprahové vnímánícs_CZ
dc.subjectsignálycs_CZ
dc.subjectpodprahová reklamacs_CZ
dc.subjectprimingcs_CZ
dc.subjectpřenos informacícs_CZ
dc.subjectzpracování informacícs_CZ
dc.subjectsubliminal perceptionen_US
dc.subjectsignalsen_US
dc.subjectsubliminal advertisingen_US
dc.subjectprimingen_US
dc.subjectinformation transferen_US
dc.subjectinformation processingen_US
dc.titleAnalýza vlivu podprahových signálů a efektu primingu na zpracování informacícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId97055
dc.title.translatedAnalysis of the impact of subliminal signals and priming effect in information processingen_US
dc.contributor.refereeČadil, Jan
dc.identifier.aleph001388455
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce pojednává o možnostech podprahového vlivu na lidskou mysl. V první části jsou vysvětleny související pojmy z kognitivní psychologie, práh vědomí a smyslový práh s ohledem na tématiku. V dalších kapitolách je objasněno fungování podprahového vnímání, podprahové podněty jsou primárně rozděleny na audiální a vizuální. Ty jsou následovány výčtem a popisem experimentů či příkladů z praxe a běžného života od starověkého Řecka po současnost. Další kapitola pojednává o primingu a příkladech jeho využití. Poté je popsán princip podprahových reklam a product placementu a jejich místo v legislativě v českém prostředí; opět je vše doloženo mnohými příklady. Na samém konci práce se autor subjektivně pozastavuje nad celkovou situací a snaží se ji zhodnotit.cs_CZ
uk.abstract.enThe work is about possibilities of subliminal influence on the human mind. The first section explains the basic concepts of cognitive psychology, which is related to subliminal perception, threshold of consciousness and sensory threshold, with regard to the theme. In subsequent chapters is explained the operation of subliminal perception, subliminal stimuli are primarily divided into audible and visual. These are followed by a list and description of experiments and examples from practice and everyday life from ancient Greece to the present. The next chapter is about priming and examples of its use. After the principle of subliminal advertising and product placement is described and their place in legislation in the Czech republic; everything is documented by many examples. At the end of the work, the author demurs to the overall situation and tries to evaluate it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013884550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV