Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Assessment and self-assessment in physical education at primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49320Identifiers
Study Information System: 108843
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hrabinec, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hodnocení, sebehodnocení, slovní hodnocení, známkování, sebepojetí, tělesná výchovaKeywords (English)
Evaluation, self-evaluation, physical educationPráce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
This thesis is focused on assessment in physical education and its impact on pupils' self-esteem and self-assessment. The theoretical part consists of personality and social characteristics of a child under school age, self-analysis as components of human self- mastery, and finally the theoretical content and forms of assessment at primary school with an emphasis on its objectives. The key chapter is the theoretical description of the concepts of evaluation in physical education. Research section is then devoted to determining the impact on self-assessment by comparing the parallel surveys and exploration of current trends in assessment in physical education.