Politický marketing v ČR - možnosti, moderné nástroje, volebná optimalizácia a rozpočty volieb
Political Marketing in the Czech Republic: Possibilities, Tools, Optimalization and Budgets
Politický marketing v ČR: možnosti, moderní nástroje, volební optimalizace a rozpočty voleb
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48248Identifikátory
SIS: 96383
Katalog UK: 990014829720106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubátová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
26. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká republika, volby, kampaně, marketing, strategie, volební systémyKlíčová slova (anglicky)
Czech Republic, elections, campaigns, marketing, strategy, electoral systemsTáto diplomová práca je venovaná voľbám a politickému marketingu. Analyzujem v nej rôzne typy politického marketingu a nízko nákladového marketingu a ich nástrojov. Nízko nákladový marketing je špeciálna marketingová forma vhodná pre niektoré typy volebných situácií. A čo viac, môžeme ho použiť aj pre volebnú optimalizáciu. Táto optimalizácia nástrojov politického marketingu je jadrom práce. Je dôležité pre každého politika a stranu nájsť najlepšie dostupné nástroje, s najnižšími nákladmi, použiteľné pre preferované kategórie našich voličov a respondentov. Na doplnenie predstavím niekoľko druhov taktík kampaní použiteľných v Českej republike. V práci predstavím tiež návrhy rozpočtov volebných kampaní pre rôzne typy volieb v Českej republike.
This thesis is devoted to the election and political marketing topics. I analysed different types of political marketing tools and guerilla marketing tools. Guerilla marketing is a special marketing form suitable for some campaign situations. Moreover we can use it for campaign optimization. This optimization is the core of this topic. It is important to find the best tools, with the lowest expenses for our preferred voters. In addition to that, I introduced several kinds of campaign tactics useable in the Czech politics. There are also election campaign proposed budgets for different types of the Czech elections.
