Regulace reklamy v českém právním řádu
Regulation of Advertisement under Czech law
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47729Identifiers
Study Information System: 110583
Collections
- Kvalifikační práce [14012]
Author
Advisor
Referee
Patěk, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
18. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Nekalá soutěž, Regulace reklamy, Klamavá reklamaKeywords (English)
Unfair competition, Regulation of Advertisement, Misleading advertisingTato práce si klade za cíl zanalyzovat právní úpravu regulace reklamy obsaženou v českém právním řádu. Téma je velice široké, proto jsem se zaměřil na několik, z mého pohledu zajímavých, otázek, které způsobují největší potíže v každodenní praxi.
The purpose of my thesis is to analyze the regulation of advertisement under Czech law. This topic is rather general, so I decided to write on several particular issues, which are, at least from my point of view, very important and which may cause serious problems in daily practice.