Kvantitativní výzkum médií: výzvy a omezení
Quantitative media research: challenges and limitations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46974Identifikátory
SIS: 104773
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
media, research, audience, survey, quantitativeKlíčová slova (anglicky)
média, výzkum, kvantitativní, publikumDiplomová práce se soustředí na popis kvantitativních přístupů výzkumu mediálního publika. Je rozdělena do tří tématických bloků, v prvním seznamuje čtenáře s historickým a teoretickým pozadím přístupů k mediálnímu publiku a obecnou metodologií kvantitativního výzkumu. Jsou představeny fáze výzkumného projektu, typy výběru, proměnné a nejpoužívanější techniky sběru dat. Druhá část popisuje historii kvantitativního výzkumu publika ve světě i v Československu a České republice. Podrobně se věnuje nejvýznamnějším v současnosti prováděným kvantitativním výzkumům na našem mediálním trhu v oblasti rozhlasu, tisku, televize a internetu. Závěrečná část práce se zabývá dvěma oblastmi. První z nich jsou omezení kvantitativního výzkumu publika, které plynou z ekonomických a technických vnějších podmínek, ve druhém se autor pokouší definovat výzvy a možné směry, kterými se obor bude vyvíjet. Zde jsou představeny nové typy médií a popis metodiky, která se k jejich měření v současnosti používá. Práce shrnuje kvantitativní výzkum publika jako celek, popisuje nejpoužívanější techniky, a naznačuje možný budoucí vývoj.
The diploma thesis concentrates on description of qualitative research of media audience. It is divided into three parts, in first of them introducing historical and teoretical background of the attitudes towards media audience and general methodology of quantitative research as well. Stages of the quantitative research project, description of variables and sampling and most widely used ways of field work compose the core of this part. Following section is focused on history of quantitative research of the media audience worldwide and particulary in Czech Republic (or former Czechoslovakia). In detail the most important up-to-date quantitative surveys in field of radio, television, print and internet are presented. The last part can be divided into two - first of them describes the limitations of the research itself by reason of current technical or economical conditions. Second one offers the view of potential future and challenges that might come to the quantitative research of the media audience.