Analýza marketingového mixu basketbalového klubu USK Praha
Analýza marketingového mixu basketbalového klubu USK Praha
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46423Identifiers
Study Information System: 111280
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, firemní identita, SWOT analýza, dotazníkKeywords (English)
marketing, marketing mix, communication mix, marketing research, corporate identity, SWOT analysis, questionnaireANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU BASKETBALOVÉHO KLUBU USK PRAHA Cíle práce: Cílem práce je provést celkové zhodnocení jednotlivých složek marketingového mixu klubu USK Praha. Ze získaných podkladů následně navrhnout možné úpravy vedoucí k lepšímu hospodářskému výsledku klubu. Metody: Pro zanalyzování současného stavu marketingového mixu klubu bude použita SWOT analýza, naznačující silné a slabé stránky podniku a zároveň možné hrozby a příležitosti kterým klub čelí. Neméně důležitým zdrojem informací bude neformální rozhovor s vedením klubu. Pomocí dotazníkového šetření bude zjištěn názor diváků na jednotlivé marketingové oblasti klubu. Při tvorbě závěrečných návrhů budou použity také osobní poznatky autora. Výsledky: Díky použitým metodám budou navrženy konkrétní úpravy jednotlivých složek marketingového mixu vedoucích ke zlepšení hospodářských výsledků klubu. Tyto návrhy budou nabídnuty vedení klubu, který se již dále rozhodne, zda tyto úpravy realizuje či ne. Klíčová slova: marketing, marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, firemní identita, SWOT analýza, dotazník
BASKETBALL CLUB USK PRAHA MARKETING MIX ANALYSIS Targets: The goal of this thesis is to perform an overall evaluation of the existing USK Praha marketing mix and its components. Based on this analysis suggest possible modification that would lead to a better club economic outcome. Methods: There will be used a SWOT analysis to analyze current club marketing mix. This analysis will point to strong and teak club sides and threates ond opportunities that it faces up to. Very important source of informations will be an informal meeting with a club management as well. A questionnaire research will be used to find out fan's opinions on individual parts of club marketing work. Final proposals will also include my own knowladge. Results: Based on used methods, there will be suggested specific modifications in every individual parts of marketing mix that would lead to a better club economic outcome. These suggestions will be offered to the club's leadership, that will decide to follow these or not. Key words: marketing, marketing mix, communication mix, marketing research, corporate identity, SWOT analysis, questionnaire