dc.contributor.advisor | Počtová, Lenka | |
dc.creator | Matoušková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T16:56:10Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T16:56:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45302 | |
dc.description.abstract | Základní myšlenkou předkládané práce je seznámení s postižením Aspergerův syndrom, které patří do poruch autistického spektra. Cílem bylo nahlédnutí do mysli jedinců s touto diagnózou, snaha o pochopení způsobu jejich myšlení tak, abychom těmto jedincům mohli v co největší míře pomoci zapojit se do společnosti. Z dalšího pohledu pomoci i pedagogům a vychovatelům předcházet konfliktům, popřípadě je řešit. Mým prvotním cílem je vytvořit spis, který po přečtení objasní a seznámí čtenáře s pervazivní vývojovou poruchou Aspergerův syndrom, pomůže mu při práci s jedincem s tímto handicapem. Snažila jsem se o nalezení konkrétní formy komunikace, konkrétních výrazů, vět, kdy, kde, jak a které použít, nalezení konkrétních způsobů jednání s jedincem s tímto postižením. Bakalářská práce je strukturovaná do pěti částí, které mají postihnout základní otázky pro vzdělávání jedinců s Aspergerovým syndromem. V první kapitole se pokusím shrnout poznatky o autismu všeobecně, v druhé se zaměřím na popis postižení Aspergerův syndrom. V třetí části se soustředím na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její možné způsoby, tedy jak s postiženým jedincem komunikovat. Nedílnou součástí této práce je i pohled na integraci jedinců s tímto deficitem, její podmínky a způsoby. V... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The basic idea of the present study is to acquaint people with Asperger syndrome, which belong to the autism spectrum disorders. The aim was to insight into the mind of individuals with this diagnosis, the effort to understand their thinking so that we can integrate these individuals to the fullest extent of assistance to participate in society. From another point of view, this paper can also help teachers and educators to prevent conflicts or resolve them. My primary aim is to create a file that clarifies and familiarizes readers with a pervasive developmental disorder Asperger syndrome, it will help them in working with individuals with this disability. I tried to find specific forms of communication, specific words, phrases, when, where, how or what to use, find specific ways of dealing with individuals with this condition. The thesis is structured into five parts to affect the fundamental issues of education for individuals with Asperger syndrome. In the first chapter I try to summarize knowledge about autism in general, the second will focus on the description of disability Asperger syndrome. In the third section I focus on the question about communication, its variations, the concept of communication in case of disabled individuals and the possible ways of communication with the affected... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Autismus | cs_CZ |
dc.subject | Aspergerův syndrom - kognice | cs_CZ |
dc.subject | jazyk a řeč | cs_CZ |
dc.subject | paměť | cs_CZ |
dc.subject | hra | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | komunikace - formy a způsoby | cs_CZ |
dc.subject | integrace jedinců s diagnózou Aspergerův syndrom - typy a podmínky | cs_CZ |
dc.subject | formy a způsoby | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání jedinců s diagnózou Aspergerův syndrom - organizace výuky | cs_CZ |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cs_CZ |
dc.subject | školní odborný tým | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání pedagogických pracovníků | cs_CZ |
dc.subject | Autism | en_US |
dc.subject | Asperger syndrome - cognition | en_US |
dc.subject | language and speech | en_US |
dc.subject | memory | en_US |
dc.subject | game | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | communication - forms and methods | en_US |
dc.subject | the integration of individuals diagnosed with Asperger syndrome - Types and conditions | en_US |
dc.subject | forms and methodsand education of individuals diagnosed with Asperger's syndrome - an organization of education | en_US |
dc.subject | individual education plan | en_US |
dc.subject | school professional team | en_US |
dc.subject | training of teachers | en_US |
dc.title | Vzdělávání jedinců s diagnozou Aspergerův syndrom | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-04 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110343 | |
dc.title.translated | Education of individuals with Asperger syndrome | en_US |
dc.contributor.referee | Volf, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001499384 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Základní myšlenkou předkládané práce je seznámení s postižením Aspergerův syndrom, které patří do poruch autistického spektra. Cílem bylo nahlédnutí do mysli jedinců s touto diagnózou, snaha o pochopení způsobu jejich myšlení tak, abychom těmto jedincům mohli v co největší míře pomoci zapojit se do společnosti. Z dalšího pohledu pomoci i pedagogům a vychovatelům předcházet konfliktům, popřípadě je řešit. Mým prvotním cílem je vytvořit spis, který po přečtení objasní a seznámí čtenáře s pervazivní vývojovou poruchou Aspergerův syndrom, pomůže mu při práci s jedincem s tímto handicapem. Snažila jsem se o nalezení konkrétní formy komunikace, konkrétních výrazů, vět, kdy, kde, jak a které použít, nalezení konkrétních způsobů jednání s jedincem s tímto postižením. Bakalářská práce je strukturovaná do pěti částí, které mají postihnout základní otázky pro vzdělávání jedinců s Aspergerovým syndromem. V první kapitole se pokusím shrnout poznatky o autismu všeobecně, v druhé se zaměřím na popis postižení Aspergerův syndrom. V třetí části se soustředím na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její možné způsoby, tedy jak s postiženým jedincem komunikovat. Nedílnou součástí této práce je i pohled na integraci jedinců s tímto deficitem, její podmínky a způsoby. V... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The basic idea of the present study is to acquaint people with Asperger syndrome, which belong to the autism spectrum disorders. The aim was to insight into the mind of individuals with this diagnosis, the effort to understand their thinking so that we can integrate these individuals to the fullest extent of assistance to participate in society. From another point of view, this paper can also help teachers and educators to prevent conflicts or resolve them. My primary aim is to create a file that clarifies and familiarizes readers with a pervasive developmental disorder Asperger syndrome, it will help them in working with individuals with this disability. I tried to find specific forms of communication, specific words, phrases, when, where, how or what to use, find specific ways of dealing with individuals with this condition. The thesis is structured into five parts to affect the fundamental issues of education for individuals with Asperger syndrome. In the first chapter I try to summarize knowledge about autism in general, the second will focus on the description of disability Asperger syndrome. In the third section I focus on the question about communication, its variations, the concept of communication in case of disabled individuals and the possible ways of communication with the affected... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014993840106986 | |