Vzdělávání jedinců s diagnozou Aspergerův syndrom
Education of individuals with Asperger syndrome
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45302Identifikátory
SIS: 110343
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Volf, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Autismus, Aspergerův syndrom - kognice, jazyk a řeč, paměť, hra, motivace, komunikace - formy a způsoby, integrace jedinců s diagnózou Aspergerův syndrom - typy a podmínky, formy a způsoby, vzdělávání jedinců s diagnózou Aspergerův syndrom - organizace výuky, individuální vzdělávací plán, školní odborný tým, vzdělávání pedagogických pracovníkůKlíčová slova (anglicky)
Autism, Asperger syndrome - cognition, language and speech, memory, game, motivation, communication - forms and methods, the integration of individuals diagnosed with Asperger syndrome - Types and conditions, forms and methodsand education of individuals diagnosed with Asperger's syndrome - an organization of education, individual education plan, school professional team, training of teachersZákladní myšlenkou předkládané práce je seznámení s postižením Aspergerův syndrom, které patří do poruch autistického spektra. Cílem bylo nahlédnutí do mysli jedinců s touto diagnózou, snaha o pochopení způsobu jejich myšlení tak, abychom těmto jedincům mohli v co největší míře pomoci zapojit se do společnosti. Z dalšího pohledu pomoci i pedagogům a vychovatelům předcházet konfliktům, popřípadě je řešit. Mým prvotním cílem je vytvořit spis, který po přečtení objasní a seznámí čtenáře s pervazivní vývojovou poruchou Aspergerův syndrom, pomůže mu při práci s jedincem s tímto handicapem. Snažila jsem se o nalezení konkrétní formy komunikace, konkrétních výrazů, vět, kdy, kde, jak a které použít, nalezení konkrétních způsobů jednání s jedincem s tímto postižením. Bakalářská práce je strukturovaná do pěti částí, které mají postihnout základní otázky pro vzdělávání jedinců s Aspergerovým syndromem. V první kapitole se pokusím shrnout poznatky o autismu všeobecně, v druhé se zaměřím na popis postižení Aspergerův syndrom. V třetí části se soustředím na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její možné způsoby, tedy jak s postiženým jedincem komunikovat. Nedílnou součástí této práce je i pohled na integraci jedinců s tímto deficitem, její podmínky a způsoby. V...
The basic idea of the present study is to acquaint people with Asperger syndrome, which belong to the autism spectrum disorders. The aim was to insight into the mind of individuals with this diagnosis, the effort to understand their thinking so that we can integrate these individuals to the fullest extent of assistance to participate in society. From another point of view, this paper can also help teachers and educators to prevent conflicts or resolve them. My primary aim is to create a file that clarifies and familiarizes readers with a pervasive developmental disorder Asperger syndrome, it will help them in working with individuals with this disability. I tried to find specific forms of communication, specific words, phrases, when, where, how or what to use, find specific ways of dealing with individuals with this condition. The thesis is structured into five parts to affect the fundamental issues of education for individuals with Asperger syndrome. In the first chapter I try to summarize knowledge about autism in general, the second will focus on the description of disability Asperger syndrome. In the third section I focus on the question about communication, its variations, the concept of communication in case of disabled individuals and the possible ways of communication with the affected...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Molekulárně cytogenetická analýza kryptických chromozomových přestaveb
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKindlová, Markéta (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2011)Datum obhajoby: 9. 6. 2011Mikrodeleční syndromy se v populaci objevují s vysokou incidencí, nejčastější je DiGeorgeův syndrom s incidencí 1 : 4 000. Dalšimi relativně častými syndromy jsou Williamsův-Beurenův syndrom, Millerův-Diekerův syndrom, ... -
Ergoterapie pacientů po poškození mozku s neglect syndromem
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŘíhová, Petra (Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta, 2015)Datum obhajoby: 9. 6. 2015BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Petra Říhová Vedoucí práce: Mgr.Jaromíra Uhlířová Oponent práce: Název bakalářské práce: Ergoterapie u pacientů po poškození mozku s neglect syndromem Tato bakalářská práce je zaměřená na shrnutí ... -
Domácí násilí na ženách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTůmová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Datum obhajoby: 13. 9. 2010Bakalářská práce se týká problematiky domácího násilí. V teoretické části se zabývám vymezením domácího násilí jako takového; co to vlastně je, koho se nejčastěji týká a v jakých formách se vyskytuje. Dále také uvádím ...