Personální marketing se zaměřením na získávání absolventů
Personnel marketing focused on graduates' attraction
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43984Identifikátory
SIS: 108187
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eger, Ludvík
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
personální marketing, absolventi, získávání absolventůKlíčová slova (anglicky)
personnel marketing, graduates, graduates' attractionDiplomová práce se zabývá tématem personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. V teoretické části objasňuje pojmy personální marketing, jeho prvky, nástroje a dělení, dále se věnuje personálnímu marketingu v kontextu sociálního systému organizace a zaměřuje se na specifika skupiny absolventů. Empirická část zkoumá, proč je pro organizace důležité získávat absolventy, které metody personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů k tomu využívají, jaká je strategie personálního marketingu v oblasti získávání absolventů a zda organizace vnímají nějaké nedostatky v dosahování strategie personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů. Cílem práce je specifikovat zaměření personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. Empirická část práce byla zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření a bylo zjištěno několik zajímavých závěrů. Strategií personálního marketingu v oblasti získávání absolventů je stát se v očích studentů, budoucích absolventů, vyhledávaným zaměstnavatelem a budovat si tak pověst dobrého zaměstnavatele. K naplnění svých cílů v oblasti personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů používají organizace různé metody, mezi které nejčastěji patří veletrhy a workshopy. Pro organizace je důležité získávat absolventy například proto, že jsou...
This diploma thesis refers to the topic of personnel marketing focused on graduates' attraction. In theoretical part it describes concepts of personnel marketing, its components, tools and parts, then it focuses on personnel marketing in a context of social system of organization and on specifics of graduates. The empirical part is searching for answers why is it important for organizations to attract graduates, which methods of personnel marketing are used to attract them, what is the strategy of personnel marketing in the area of graduates' attraction and if organizations have problems in their strategies of attracting graduates. The aim of this thesis is to specify focus of personnel marketing in the area of graduates' attraction. The empirical part is composed as qualitative research and it brings some interesting conclusion. The strategy of personnel marketing focused on graduates' attraction is to become the most desired employer and to build up good reputation of organization among students and graduates. To reach their goals in the area of personnel marketing focused on graduates' attraction, organizations use different methods, the most common are job fairs or workshops. The reasons for organizations to attract graduates are for example enthusiasm of these people who bring new ideas into...