dc.contributor.advisor | Lejčarová, Alena | |
dc.creator | Otipková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T06:39:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T06:39:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42757 | |
dc.description.abstract | Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Motor performance of pupils with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Objectives: The aim of the work was to determine the level of fine and gross motor skills of upper extremities of the pupils with diagnosis ADHD at schools specialized on these pupils and compare it with the fine and gross motor skills of upper extremities of children without this diagnosis at common elementary school. Further work objective was to determine the level of gross motor skills of lower limbs and laterality of paired organs (hand - foot) within above mentioned groups of pupils. Methods: To determine the level of fine and gross motor skills of upper extremities, gross motor skills of lower limbs, laterality of the upper and lower extremities of the pupils with and without ADHD aged 9-11 years we used these types of tests: "Spiral", "Dotting test", "Beads" (the level of fine motor skills of the upper extremities); "Pack", "Small plate tapping", "Big plate tapping" (the level of gross motor skills of upper extremities); "Tapping the leg" (the level of gross motor skills of the lower limbs); "Typing out the Rhythm" (the laterality of the lower limbs); "Bell" and "Matches" (the laterality of the upper extremities). Results: The fine motor level of dominant hand was in the case of ADHD diagnosed pupils... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Hyperaktivita | cs_CZ |
dc.subject | impulzivita | cs_CZ |
dc.subject | jemná motorika | cs_CZ |
dc.subject | hrubá motorika | cs_CZ |
dc.subject | lateralita | cs_CZ |
dc.subject | Hyperactivity | en_US |
dc.subject | impulsivity | en_US |
dc.subject | fine motor skills | en_US |
dc.subject | gross motor skills | en_US |
dc.subject | laterality | en_US |
dc.title | Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou na 1. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-19 | |
dc.description.department | Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 103983 | |
dc.title.translated | Motor performance of pupils with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). | en_US |
dc.contributor.referee | Musálek, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001538630 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Secondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Secondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Motor performance of pupils with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Objectives: The aim of the work was to determine the level of fine and gross motor skills of upper extremities of the pupils with diagnosis ADHD at schools specialized on these pupils and compare it with the fine and gross motor skills of upper extremities of children without this diagnosis at common elementary school. Further work objective was to determine the level of gross motor skills of lower limbs and laterality of paired organs (hand - foot) within above mentioned groups of pupils. Methods: To determine the level of fine and gross motor skills of upper extremities, gross motor skills of lower limbs, laterality of the upper and lower extremities of the pupils with and without ADHD aged 9-11 years we used these types of tests: "Spiral", "Dotting test", "Beads" (the level of fine motor skills of the upper extremities); "Pack", "Small plate tapping", "Big plate tapping" (the level of gross motor skills of upper extremities); "Tapping the leg" (the level of gross motor skills of the lower limbs); "Typing out the Rhythm" (the laterality of the lower limbs); "Bell" and "Matches" (the laterality of the upper extremities). Results: The fine motor level of dominant hand was in the case of ADHD diagnosed pupils... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015386300106986 | |