Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
The specifics of the educational process for children in school facilities for institutional care
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42643Identifiers
Study Information System: 107722
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
18. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Edukační procesy, školská zařízení, ústavní výchova, sociálně právní ochrana dětí, poruchy chování, poruchy emocíKeywords (English)
Education, educational facilities, institutional care, social and legal protection of children, behavior disorders, emotional disordersFOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
FOŘTOVÁ, Markéta. The specifics of the educational process for children in school facilities for institutional care. Charles University in Prague. Philosophical fakulty, pedagogical department, 2012. 123 number of pages. Diploma thesis. The topic of the thesis is problems of specifics of educational process by children in school facilities for institutional care. The thesis set a goal discover by observation difference between the educational process at ordinary basic school and the educational process at basic school by children's home. Within an educational process the author has been comparing both of types of schools. The theoretical part of thesis defines the educational process and specifics of education of children with behaving disorders. The qualitative research has used to achievement a goal. There have methods of observation and interview used in research. Knowledges and results of research can be exploited to improvement of quality of the educational process in practice.