Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Young people with disabilities in foster family
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42617Identifikátory
SIS: 124943
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Latimier, Camille
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course TheoryKlíčová slova (anglicky)
young person, person with disabilities, foster family, Life Course TheoryPředkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory
The thesis presents the results of research focused on young, disabled people who grew up in foster families. The aim of the research is to observe the lives of these people from their own perspective and to map their life experience. The research is focused on problem areas of their lives and barriers that prevent them from achieving certain goals. The work is based on an analysis of interviews with five respondents, evaluated by means of Life Course Theory. Key words: young person, person with disabilities, foster family, Life Course Theory