Show simple item record

Young people with disabilities in foster family
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorHolasová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-07T06:09:49Z
dc.date.available2017-05-07T06:09:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42617
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theorycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis presents the results of research focused on young, disabled people who grew up in foster families. The aim of the research is to observe the lives of these people from their own perspective and to map their life experience. The research is focused on problem areas of their lives and barriers that prevent them from achieving certain goals. The work is based on an analysis of interviews with five respondents, evaluated by means of Life Course Theory. Key words: young person, person with disabilities, foster family, Life Course Theoryen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmladý člověkcs_CZ
dc.subjectčlověk s postiženímcs_CZ
dc.subjectpěstounská rodinacs_CZ
dc.subjectLife Course Theorycs_CZ
dc.subjectyoung personen_US
dc.subjectperson with disabilitiesen_US
dc.subjectfoster familyen_US
dc.subjectLife Course Theoryen_US
dc.titleMladí lidé s postižením v pěstounské rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124943
dc.title.translatedYoung people with disabilities in foster familyen_US
dc.contributor.refereeLatimier, Camille
dc.identifier.aleph001503424
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theorycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis presents the results of research focused on young, disabled people who grew up in foster families. The aim of the research is to observe the lives of these people from their own perspective and to map their life experience. The research is focused on problem areas of their lives and barriers that prevent them from achieving certain goals. The work is based on an analysis of interviews with five respondents, evaluated by means of Life Course Theory. Key words: young person, person with disabilities, foster family, Life Course Theoryen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV