Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního charakteru
The Analysis of Communication Activities of Junák Organisation in 2011 on the Example of National Charity Events
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41298Identifiers
Study Information System: 116490
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Skauting, komunikace, public relations, neziskový sektor, charita, výzkum, dotazníkKeywords (English)
Scouting, communication, public relations, non-profit sector, charity, research, questionnaireBakalářská práce s názvem Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního rozsahu pojednává o největší výchovné organizaci v České republice. Cílem práce je představit hnutí Junák - svaz skautů a skautek ČR z hlediska jeho poslání, historie a současného stavu. Součástí práce je analýza komunikačních aktivit této neziskové organizace se zaměřením na analýzu mediálních výstupů a nástrojů komunikace, které tento neziskový subjekt nejvíce využíval. Ve druhé části se práce věnuje charitativním akcím neziskových organizací a detailně popisuje čtyři celostátní charitativní projekty skautského hnutí - Betlémské světlo, sbírky Postavme školu v Africe, KAPKA a Velikonoční skautské kuřátko. Následně srovnává jejich smysl s posláním Junáka a komunikační strategií. Poslední část se věnuje primárnímu výzkumu, který autorka provedla na cílové skupině respondentů ve věku 15-26 let. Výzkumné šetření zjišťovalo, zda má pořádání charitativních akcí vliv na image neziskových organizací, zda se liší vnímání charity lidmi, kteří prošli skautskou výchovou a těch, kteří nikdy skauty nebyli, zda jsou současné skautské charitativní projekty smysluplné a funkční, a zda mají mladí lidé o charitativních akcích Junáka povědomí. Práce uvádí doporučení pro skautskou organizaci ohledně...
Bachelor thesis entitled The Analysis of Communication Activities of Junák Organisation in 2011 on the Example of National Charity Events deals with the largest educational organization in the Czech Republic. The aim is to introduce the organisation Junák - svaz skautů a skautek ČR in terms of its mission, history and current status. It contains an analysis of communication activities of the non-profit organization, which is focused on the analysis of media coverage and communication tools that this non- profit entity used the most. In the second part, this bachelor thesis deals with charity events of non-profit organizations and describes in details four national charity events of the scout movement - Betlémské světlo, gatherings Postavme školu v Africe, KAPKA and Velikonoční skautské kuřátko, then compares their sense to the mission of Junák and its communication strategy. The last part focuses on primary research carried out by the author of this work on the target group of respondents aged 15 to 26 years. The research examined whether the organizing charity events affect the image of non-profit organizations, whether charities are perceived differently by people who went through scout education and those who were never scouts, whether these current scout charity projects are meaningful and...