Přínos odborné praxe pro studenty středních odborných škol
The benefits of professional practice for students of secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41229Identifikátory
SIS: 106286
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
odborná praxe, střední odborná škola, propojení teorie a praxe, přínos praxe, obor veřejná správa, obor sociální činnostKlíčová slova (anglicky)
professional experience, secondary school, a bridge between theory and practice, Public Administration, social workTato práce se zabývá sledováním přínosu odborné studijní praxe studentů středních odborných škol, především oboru sociální činnost a veřejná správa. Popisuje různé způsoby realizování a hodnocení odborných praxí na třech středních školách a vyhodnocuje názory studentů těchto škol na přínos praxe a propojení praxe se školní teorií. Hledá východiska pro zvýšení přínosu odborné praxe tak, aby během ní studenti získali co nejvíce praktických kompetencí pro výkon budoucího povolání.
This study deals with an analysis of the contribution of a work-study practice for secondary vocational school students, especially in the area of social studies. It describes various forms of work-study practice at four high schools and evaluates the students' opinions regarding the value of work-study programs and their connection to classroom theory. The study seeks outputs for increasing the value of work-study programs so that the students would receive most practical expertise to work in their future occupations. It also brings arguments defending the continuation of the work-study programs in the secondary vocational school curriculae.