Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě
The use of new media in terms of ritual focusing on social networks
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40983Identifikátory
SIS: 111596
Kolekce
- Kvalifikační práce [15771]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlíčková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
nová média, sociální sítě, rituál, rituální komunikace, kvalitativní výzkum, hloubkový rozhovorKlíčová slova (anglicky)
new media, social networks, ritual, ritual communication, qualitative analysis, in-depth interviewCílem bakalářské práce "Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě" je ukázat, jak se v chování uživatelů sociálních sítí projevují prvky rituální komunikace. Text je rozdělen do pěti kapitol, které dále zahrnují úzce zaměřené podkapitoly. Po krátkém úvodu následuje kapitola věnující pozornost otázce nových médií, jejich podstatě, jejich popularitě a okolnostem jejich nástupu. Druhá kapitola pojednává o rituálu a jeho různých významech a o rituálové komunikaci. Tématem třetí kapitoly jsou sociální sítě, které představují typického zástupce komunikačních cest v oblasti nových médií. Práce se blíže věnuje třem velkým sociálním sítím, jejichž popularita v současné době je největší., a to sociální síti Twitter, Facebook, LinkedIn a Spolužáci.cz. Kapitolu čtvrtou tvoří především shrnutí výsledků kvalitativního výzkumu, který byl pro účely této práce realizován a který má demonstrovat, zda a jakým způsobem se rituálnost komunikace u uživatelů popsaných sociálních sítí projevuje. V popředí kapitoly je podstata výzkumu a jeho průběh charakterizován. V rámci výzkumu proběhlo deset hloubkových rozhovorů s náhodně vybranými uživateli některé ze čtyř výše zmíněných sociálních sítí a dvě deníčková šetření u dvou aktivních uživatelů zaměřená na zvládání abstinence. Závěrečná...
The aim of the thesis "The use of new media in terms of ritual focusing on social networks" is to show how elements of ritual communication are reflected in behavior of users of social networks. The text is divided into five chapters which include more specific focused subchapters. After the short introduction the chapter devoted attention to the issue of new media, to their nature, to their popularity and to the circumstances of their onset follows. The second chapter deals with a ritual and its various meanings and with ritual communication. Theme of the third chapter are social networks that are typical representatives of communication lines in new media. The work is more closely focused on three major social networks, whose popularity is currently the largest, namely Twitter, Facebook, LinkedIn and Spolužáci.cz. The fourth chapter consists mainly of a summary of results of the qualitative research which was realized for the purpose of this work and which should demonstrate whether and how ritualization occurs in communication of users of described social networks. In the foreground of the chapter the essence of the research and its course is characterized. During the research ten interviews with randomly selected users of some social network mentioned above and two diary investigations of two...