Show simple item record

The use of new media in terms of ritual focusing on social networks
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorFaustová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-06T22:44:59Z
dc.date.available2017-05-06T22:44:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40983
dc.description.abstractCílem bakalářské práce "Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě" je ukázat, jak se v chování uživatelů sociálních sítí projevují prvky rituální komunikace. Text je rozdělen do pěti kapitol, které dále zahrnují úzce zaměřené podkapitoly. Po krátkém úvodu následuje kapitola věnující pozornost otázce nových médií, jejich podstatě, jejich popularitě a okolnostem jejich nástupu. Druhá kapitola pojednává o rituálu a jeho různých významech a o rituálové komunikaci. Tématem třetí kapitoly jsou sociální sítě, které představují typického zástupce komunikačních cest v oblasti nových médií. Práce se blíže věnuje třem velkým sociálním sítím, jejichž popularita v současné době je největší., a to sociální síti Twitter, Facebook, LinkedIn a Spolužáci.cz. Kapitolu čtvrtou tvoří především shrnutí výsledků kvalitativního výzkumu, který byl pro účely této práce realizován a který má demonstrovat, zda a jakým způsobem se rituálnost komunikace u uživatelů popsaných sociálních sítí projevuje. V popředí kapitoly je podstata výzkumu a jeho průběh charakterizován. V rámci výzkumu proběhlo deset hloubkových rozhovorů s náhodně vybranými uživateli některé ze čtyř výše zmíněných sociálních sítí a dvě deníčková šetření u dvou aktivních uživatelů zaměřená na zvládání abstinence. Závěrečná...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis "The use of new media in terms of ritual focusing on social networks" is to show how elements of ritual communication are reflected in behavior of users of social networks. The text is divided into five chapters which include more specific focused subchapters. After the short introduction the chapter devoted attention to the issue of new media, to their nature, to their popularity and to the circumstances of their onset follows. The second chapter deals with a ritual and its various meanings and with ritual communication. Theme of the third chapter are social networks that are typical representatives of communication lines in new media. The work is more closely focused on three major social networks, whose popularity is currently the largest, namely Twitter, Facebook, LinkedIn and Spolužáci.cz. The fourth chapter consists mainly of a summary of results of the qualitative research which was realized for the purpose of this work and which should demonstrate whether and how ritualization occurs in communication of users of described social networks. In the foreground of the chapter the essence of the research and its course is characterized. During the research ten interviews with randomly selected users of some social network mentioned above and two diary investigations of two...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectrituálcs_CZ
dc.subjectrituální komunikacecs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectritualen_US
dc.subjectritual communicationen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.titleUžívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111596
dc.title.translatedThe use of new media in terms of ritual focusing on social networksen_US
dc.contributor.refereePavlíčková, Tereza
dc.identifier.aleph001480217
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce "Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě" je ukázat, jak se v chování uživatelů sociálních sítí projevují prvky rituální komunikace. Text je rozdělen do pěti kapitol, které dále zahrnují úzce zaměřené podkapitoly. Po krátkém úvodu následuje kapitola věnující pozornost otázce nových médií, jejich podstatě, jejich popularitě a okolnostem jejich nástupu. Druhá kapitola pojednává o rituálu a jeho různých významech a o rituálové komunikaci. Tématem třetí kapitoly jsou sociální sítě, které představují typického zástupce komunikačních cest v oblasti nových médií. Práce se blíže věnuje třem velkým sociálním sítím, jejichž popularita v současné době je největší., a to sociální síti Twitter, Facebook, LinkedIn a Spolužáci.cz. Kapitolu čtvrtou tvoří především shrnutí výsledků kvalitativního výzkumu, který byl pro účely této práce realizován a který má demonstrovat, zda a jakým způsobem se rituálnost komunikace u uživatelů popsaných sociálních sítí projevuje. V popředí kapitoly je podstata výzkumu a jeho průběh charakterizován. V rámci výzkumu proběhlo deset hloubkových rozhovorů s náhodně vybranými uživateli některé ze čtyř výše zmíněných sociálních sítí a dvě deníčková šetření u dvou aktivních uživatelů zaměřená na zvládání abstinence. Závěrečná...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis "The use of new media in terms of ritual focusing on social networks" is to show how elements of ritual communication are reflected in behavior of users of social networks. The text is divided into five chapters which include more specific focused subchapters. After the short introduction the chapter devoted attention to the issue of new media, to their nature, to their popularity and to the circumstances of their onset follows. The second chapter deals with a ritual and its various meanings and with ritual communication. Theme of the third chapter are social networks that are typical representatives of communication lines in new media. The work is more closely focused on three major social networks, whose popularity is currently the largest, namely Twitter, Facebook, LinkedIn and Spolužáci.cz. The fourth chapter consists mainly of a summary of results of the qualitative research which was realized for the purpose of this work and which should demonstrate whether and how ritualization occurs in communication of users of described social networks. In the foreground of the chapter the essence of the research and its course is characterized. During the research ten interviews with randomly selected users of some social network mentioned above and two diary investigations of two...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV