Income Elasticity of Gasoline Demand: A Meta-Analysis
Důchodová elasticita poptávky po benzínu: meta-analýza
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40882Identifiers
Study Information System: 109610
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Avdulaj, Krenar
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
meta-analýza, meta-regresní analýza, poptávka po benzínu, důchodová elasticita, publikační selektivitaKeywords (English)
meta-analysis, meta-regression analysis, gasoline demand, income elasticity, publication biasV této práci se věnuji výzkumným pracem na téma důchodové elasticity poptávky po benzínu, popisuji jednotlivé modely, shrnuji vývoj užitých eko- nometrických metod a na závěr provádím meta-analýzu nasbíraných dat. Tato práce je první analýzou důchodové elasticity, která bere v potaz pu- blikační selektivitu. V modelech odděluje odhady ze studií, které využívaly informaci o počtu automobilů na daném území. Finální odhad důchodové elasticity je 0,0999 pro krátké období, 0,234 pro dlouhé období ve vzorku studií využívající informaci o počtu automobilů a 0,644 pro dlouhé období s modely bez této informace. Díky odhadnutí publikační selektivity dostáváme odhady nižší než ty, které se dříve objevovaly v literatuře.
In this thesis I summarize previous studies estimating income elasticity of gasoline demand, analyze the models employed, comment on the evolution of econometric tools used, and finally perform a meta-analysis. This thesis is the first survey on gasoline income elasticity that takes into account publication bias. It also distinguishes between models including car stock information in estimation. I estimate the underlying short-run elasticity to be 0.1, long-run with car stock 0.234, and long-run without car stock 0.644. These results, on average, point to less income-elastic demand for gasoline than what previous surveys found.