Vážení uživatelé, z důvodu pravidelné údržby bude Digitální repozitář UK dnes mezi 12:00 - 12:15 dočasně nedostupný. Děkujeme za pochopení a omlouvám se za případné komplikace. / Dear users, CU Digital Repository will be temporarily unavailable due to the regular maintenance approximately from 12PM to 12:15PM. Thank you for your understanding and we appologize for any inconvenience.

Show simple item record

Důchodová elasticita poptávky po benzínu: meta-analýza
dc.contributor.advisorHavránek, Tomáš
dc.creatorKokeš, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-06T22:22:51Z
dc.date.available2017-05-06T22:22:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40882
dc.description.abstractV této práci se věnuji výzkumným pracem na téma důchodové elasticity poptávky po benzínu, popisuji jednotlivé modely, shrnuji vývoj užitých eko- nometrických metod a na závěr provádím meta-analýzu nasbíraných dat. Tato práce je první analýzou důchodové elasticity, která bere v potaz pu- blikační selektivitu. V modelech odděluje odhady ze studií, které využívaly informaci o počtu automobilů na daném území. Finální odhad důchodové elasticity je 0,0999 pro krátké období, 0,234 pro dlouhé období ve vzorku studií využívající informaci o počtu automobilů a 0,644 pro dlouhé období s modely bez této informace. Díky odhadnutí publikační selektivity dostáváme odhady nižší než ty, které se dříve objevovaly v literatuře.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I summarize previous studies estimating income elasticity of gasoline demand, analyze the models employed, comment on the evolution of econometric tools used, and finally perform a meta-analysis. This thesis is the first survey on gasoline income elasticity that takes into account publication bias. It also distinguishes between models including car stock information in estimation. I estimate the underlying short-run elasticity to be 0.1, long-run with car stock 0.234, and long-run without car stock 0.644. These results, on average, point to less income-elastic demand for gasoline than what previous surveys found.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmeta-analýzacs_CZ
dc.subjectmeta-regresní analýzacs_CZ
dc.subjectpoptávka po benzínucs_CZ
dc.subjectdůchodová elasticitacs_CZ
dc.subjectpublikační selektivitacs_CZ
dc.subjectmeta-analysisen_US
dc.subjectmeta-regression analysisen_US
dc.subjectgasoline demanden_US
dc.subjectincome elasticityen_US
dc.subjectpublication biasen_US
dc.titleIncome Elasticity of Gasoline Demand: A Meta-Analysisen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId109610
dc.title.translatedDůchodová elasticita poptávky po benzínu: meta-analýzacs_CZ
dc.contributor.refereeAvdulaj, Krenar
dc.identifier.aleph001479761
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se věnuji výzkumným pracem na téma důchodové elasticity poptávky po benzínu, popisuji jednotlivé modely, shrnuji vývoj užitých eko- nometrických metod a na závěr provádím meta-analýzu nasbíraných dat. Tato práce je první analýzou důchodové elasticity, která bere v potaz pu- blikační selektivitu. V modelech odděluje odhady ze studií, které využívaly informaci o počtu automobilů na daném území. Finální odhad důchodové elasticity je 0,0999 pro krátké období, 0,234 pro dlouhé období ve vzorku studií využívající informaci o počtu automobilů a 0,644 pro dlouhé období s modely bez této informace. Díky odhadnutí publikační selektivity dostáváme odhady nižší než ty, které se dříve objevovaly v literatuře.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I summarize previous studies estimating income elasticity of gasoline demand, analyze the models employed, comment on the evolution of econometric tools used, and finally perform a meta-analysis. This thesis is the first survey on gasoline income elasticity that takes into account publication bias. It also distinguishes between models including car stock information in estimation. I estimate the underlying short-run elasticity to be 0.1, long-run with car stock 0.234, and long-run without car stock 0.644. These results, on average, point to less income-elastic demand for gasoline than what previous surveys found.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV