Bridž: komplexní aplikace pro hraní bridže a vytváření /testování dražebních systémů
Bridge: A Complex Application for Bridge Playing and Creating /Testing of Auction Systems
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40777Identifikátory
SIS: 49799
Kolekce
- Kvalifikační práce [11325]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Forstová, Lenka
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Teoretická informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
3. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
bridž, dražba, licitace, sehrávka, double-dummyKlíčová slova (anglicky)
bridge, bidding, double-dummy, auction, playCílem práce je zdokonalení stávajících aplikací Editor a Simulátor, které vznikly v rámci autorovy bakalářské práce. Dokument hovoří o hlavních aspektech bridžové hry, o licitaci a sehrávce. Celý dokument vychází z autorovi bakalářské práce na níž je v dokumentu často odkazováno. Autor se nicméně snažil, aby dokument byl čitelný i bez znalosti jeho předchozí práce. Dokument se konkrétněji zabývá autorovou snahou o vytvoření základní typologické množiny výroků jakožto prostředku pro popsání situací bridžového rozdání a tyto výroky jsou pak použity při konstrukci dražebních konvencí a systémů. Autor diskutuje bridžové problémy a prezentuje zdokonalený algoritms pro řešení úlohy s odkrytými kartami. Práce se též zabývá samotnou softwarovou strukturou a krátce i grafickým rozhraním obou aplikací.
The goal of the thesis is to improve the existing Editor and Simulator applications that have been created by the autor as his Bachelor Thesis. Document speaks about the main aspects of bridge; about the auction and the bridge play. The whole document is based on the author's Bachelor Thesis which is frequently referenced in the document. Nevertheless, the document should be readable without any previous knowledge of author's former work. The author is discussing his effort to create logic expressions to describe bridge hands and truths in the bridge world. These expressions are then used to construct auction conventions and whole auction systems. The author is discussing the bridge problems and presenting the improved algorithm to solve double-dummy problems. The work also describes the software from the engineering point of view and speaks about the graphic user interface of both programmes.