Refugee music jako performance imigrace
Refugee Music as a Performance of the Immigration
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40518Identifikátory
SIS: 124168
Kolekce
- Kvalifikační práce [6814]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beseda, Jan
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Obecná antropologie - integrální studium člověka
Katedra / ústav / klinika
Katedra obecné antropologie
Datum obhajoby
21. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hudba, imigrace, ţadatelé o azyl v České republice, publikum, divadlo, kulturální a mediální studia, identita, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, sémiotikaKlíčová slova (anglicky)
music, immigration, asylum seekers in Czech republic, audience, theatre, cultural and medial studies, identity, globalization, postmodernism, cultural antropology, semioticsKlíčová slova hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, publikum, divadlo, kulturální a mediální studia, identita, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, sémiotika Abstrakt Cílem této práce analyzovat hudbu, která souvisí s uprchlictvím a dalšími formami imigrace do České republiky. Konkrétně se jedná o tvorbu Divadla Archa, které se souvisle několik let této věnuje. Při hudební performanci vzájemně spolupracují žadatelé o azyl v České republice s českými a zahraničními profesionálními umělci. Chci analyzovat, jak probíhá vzájemná umělecká spolupráce, jaké významy v tomto konceptu spatřují jednotliví hudebníci a jaké sdělení obažené v hudební produkci má být adresováno publiku. Hudba je přitom zasazena do kontextu celkové umělecké tvorby Divadla Archa spojené s tématikou imigrace. V souvislosti s tím chci zjistit, jaké významy a sdělení v této hudbě a související umělecké tvorbě nachází publikum.
Keywords music, immigration, asylum seekers in Czech republic, audience, theatre, cultural and medial studies, identity, globalization, postmodernism, cultural antropology, semiotics Summary The aim of this thesis is analyse a music, which cohere with the refugees and the other forms of immigration in Czech republic. Concretely is about the music, which originate from Archa Theatre,which is few years attending to this theme. In this music performance cooperate the asylum seekers and the czech and foreign professional artists altogether. I want to analyse how this artistically cooperation is proceeding, which meanings the particular musicians consider in this concept and which message of this music should be adress to audience. This music is set in the context of the complex artistic production with the immigration themes of Archa Theatre. The related intention of this thesis is to show, which meanings of this music and the relative artistic production find the audience.