Sector 66 - modulární desková hra
Sector 66 - A Modular Board Game
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40231Identifiers
Study Information System: 117032
CU Caralogue: 990014994020106986
Collections
- Kvalifikační práce [11335]
Author
Advisor
Referee
Holan, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
6. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
XNA, WCF, plug-in, hraKeywords (English)
XNA, WCF, plug-in, gameCílem této práce je navrhnout a implementovat deskovou hru Sector 66, která je svými pravidly založena na hře Quoridor od firmy Gigamic. Sector 66 je hra pro dva až čtyři hráče s 3D reprezentací scény. Je jí možné hrát po síti nebo proti počítači. Dále nabízí rozšiřitelnost zásuvnými moduly v podobě polí herního plánu a kouzel. Umožňuje vytvářet hru na základě předem připravených šablon, které do jisté míry modifikují pravidla.
The goal of this thesis is to design and implement a board game Sector 66, which is based on the rules of Quoridor game designed by Gigamic company. Sector 66 is a game for two to four players with a 3D representation of the scene. It is possible to play it over a network or against the computer. It also offers expandability by plug-ins with fields of game plan and spells. It is possible to start the game based on prepared template, which can modify game rules in a certain way.