Show simple item record

Konstructivism in geography education
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorMedková, Eva
dc.date.accessioned2017-05-06T17:37:21Z
dc.date.available2017-05-06T17:37:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39892
dc.description.abstractMedková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním - transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata - monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.cs_CZ
dc.description.abstractMedková, E. (2012): Constructivism in geography education. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague. The thesis deals with a constructivist model used in Geography classes. The theoretical part focuses on the characteristic of this model and compares it with the traditional transmissive model. It describes the methods used in the constructivist teaching. Part of the practical section was the pedagogical experiment that compared the efficiency of constructivist and transmissive teaching. Experiment was realized in the Primary school in two parallel 7th grade classes. There were two geographical topics tought - monsoons and the development of the Asian states. The development of the Asian states topic was tought transmissively in one class and in a constructivist manner in the second class. As a second step the other topic of monsoons was tought and the teaching method in the classes was interchanged. The efficiency of the teaching was determined by the help of the didactic test and then statistically evaluated.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjecttransmisivní vyučovánícs_CZ
dc.subjectgeografiecs_CZ
dc.subjectpedagogický experimentcs_CZ
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjecttransmissive educationen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectpedagogical experimenten_US
dc.subjectdidactic testen_US
dc.titleKonstruktivismus ve výuce geografiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67576
dc.title.translatedKonstructivism in geography educationen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
dc.identifier.aleph001481583
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csMedková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním - transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata - monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.cs_CZ
uk.abstract.enMedková, E. (2012): Constructivism in geography education. Department of Social Geography and Regional Development, Charles University in Prague. The thesis deals with a constructivist model used in Geography classes. The theoretical part focuses on the characteristic of this model and compares it with the traditional transmissive model. It describes the methods used in the constructivist teaching. Part of the practical section was the pedagogical experiment that compared the efficiency of constructivist and transmissive teaching. Experiment was realized in the Primary school in two parallel 7th grade classes. There were two geographical topics tought - monsoons and the development of the Asian states. The development of the Asian states topic was tought transmissively in one class and in a constructivist manner in the second class. As a second step the other topic of monsoons was tought and the teaching method in the classes was interchanged. The efficiency of the teaching was determined by the help of the didactic test and then statistically evaluated.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV