Improvizace a tvořivost v taneční a pohybové výchově na 1.stupni ZŠ
Improvisation and Creativity in Dance and Movement Education in Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39749Identifikátory
SIS: 96048
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hník, Ondřej
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
taneční a pohybová výchova, tvořivost, improvizace, rozvoj myšlení, harmonický rozvoj osobnosti, poznání a sebepoznáníKlíčová slova (anglicky)
dance and movement education, creativity, improvisation, development of thinking, harmonious development of personality, knowledge and self-knowledgeCílem této diplomové práce je připomenout význam dvou vybraných kategorií vzdělávacího obsahu oboru taneční a pohybové výchova na 1. st. ZŠ: improvizace a tvořivosti, jejich pojetí a realizace ve výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá tancem vycházejícím z pohybu - nejpřirozenější činnosti každého člověka. Dále je představen předmět taneční a pohybová výchova a uvedena jeho charakteristika. Následující kapitoly popisují význam improvizace a tvořivosti v taneční a pohybové výchově. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou v praxi v taneční a pohybové výchově naplňovány improvizace a tvořivost. Výzkum byl proveden metodou zúčastněného pozorování. V této části jsou rovněž prezentovány jeho výsledky.
The goal of this thesis is to remind the importance of the two selected categories of the educational content of the subject of dance and movement education in primary school: improvisation and creativity, their conception and implementation in education. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part firstly deals with dance based on movement - the most natural activity of everyone. Then, the subject of dance and movement education is introduced together with its characteristics. The following chapters describe the importance of improvisation and creativity in dance and movement education. The practical part consists of a qualitative research of which the main aim was to find out how improvisation and creativity are being fulfilled in practice. The research was realized using the method of participating observation. That part also presents its results.