dc.contributor.advisor | Hudeček, Tomáš | |
dc.creator | Ambrož, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-04-28T02:57:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-28T02:57:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39550 | |
dc.description.abstract | Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava | cs_CZ |
dc.description.abstract | Analysis of the frequency of connections in Czech railway transport Abstract This paper deals with cartographic representation of frequency of connections in maps and with analysis in suitable level using software ArcGIS 9.3. Theoretical part is aimed at train categories and use of GIS mainly in analysis of traffic accessibility. Next there is a description of used methods which are isoline and cartodiagram. The main part of the paper discribes a creation of relevant data layers and methodology of data capture. Here is also evaluation of the results and suitability of used methods. The frequency of connections is devided into two types. Their differences are discussed in final section where is also warning about several complications that occurred during the work. The main output are two maps for the Czech Republic and one for Středočeský district. Keywords: frequency of connections, accessibility, cartographical methods, railway transport | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | frekvenční dostupnost | cs_CZ |
dc.subject | kartografické metody | cs_CZ |
dc.subject | železniční doprava | cs_CZ |
dc.subject | frequency of connections | en_US |
dc.subject | accessibility | en_US |
dc.subject | cartographical methods | en_US |
dc.subject | railway transport | en_US |
dc.title | Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-15 | |
dc.description.department | Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 80603 | |
dc.title.translated | Analysis of the Frequency of Connections in Czech Rail Transport | en_US |
dc.contributor.referee | Kupková, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001274624 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography and Cartography | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie a kartografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie a kartografie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography and Cartography | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava | cs_CZ |
uk.abstract.en | Analysis of the frequency of connections in Czech railway transport Abstract This paper deals with cartographic representation of frequency of connections in maps and with analysis in suitable level using software ArcGIS 9.3. Theoretical part is aimed at train categories and use of GIS mainly in analysis of traffic accessibility. Next there is a description of used methods which are isoline and cartodiagram. The main part of the paper discribes a creation of relevant data layers and methodology of data capture. Here is also evaluation of the results and suitability of used methods. The frequency of connections is devided into two types. Their differences are discussed in final section where is also warning about several complications that occurred during the work. The main output are two maps for the Czech Republic and one for Středočeský district. Keywords: frequency of connections, accessibility, cartographical methods, railway transport | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012746240106986 | |