Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Tool for programming in a physical environment
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/38608/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38608Identifiers
Study Information System: 79192
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
hra, programovací jazyk, virtuální svetKeywords (English)
game, programming language, virtual worldPředmětem této práce je implementovat hru pojatou jako interaktivní fyzikální prostředí, ve kterém vkládáním, přesouváním a propojováním objektů v dvourozměrném hierarchickém prostoru uživatel vytváří virtuální svět. Tento svět, nebo případně jeho části, však zároveň reprezentují syntaxi programu. Toho je docíleno predevším tím, že ve hře jsou různé druhy objektů nazývané funkce, které zastávají stejnou roli, jako funkce v klasických programovacích jazycích. Dále program obsahuje aktivní agenty řízené vnitřním programem, který je poskládán z funkcí.
The subject of this work is to implement the game conceived as an interactive physical environment in which a user creates a virtual world in hierarchical two-dimensional space by inserting, moving and connecting objects. However, the world, or his parts, also represents the syntax of a program. This is achieved mainly because the game includes different kinds of objects called functions, which occupy the same role, as a function in classic programming languages. The program also includes active agents controlled by an internal program, which is made up of these functions.