Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Tool for programming in a physical environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/38608/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38608Identifikátory
SIS: 79192
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježek, Pavel
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hra, programovací jazyk, virtuální svetKlíčová slova (anglicky)
game, programming language, virtual worldPředmětem této práce je implementovat hru pojatou jako interaktivní fyzikální prostředí, ve kterém vkládáním, přesouváním a propojováním objektů v dvourozměrném hierarchickém prostoru uživatel vytváří virtuální svět. Tento svět, nebo případně jeho části, však zároveň reprezentují syntaxi programu. Toho je docíleno predevším tím, že ve hře jsou různé druhy objektů nazývané funkce, které zastávají stejnou roli, jako funkce v klasických programovacích jazycích. Dále program obsahuje aktivní agenty řízené vnitřním programem, který je poskládán z funkcí.
The subject of this work is to implement the game conceived as an interactive physical environment in which a user creates a virtual world in hierarchical two-dimensional space by inserting, moving and connecting objects. However, the world, or his parts, also represents the syntax of a program. This is achieved mainly because the game includes different kinds of objects called functions, which occupy the same role, as a function in classic programming languages. The program also includes active agents controlled by an internal program, which is made up of these functions.